• IVFmamma

Frågor till er som donerar.

Jag har lite frågor till er som har valt att donera ägg.

1. Hur gamla är ni?
    2. Har ni barn? Om ja, hur har dessa kommit till? IVF eller "vanliga vägen"?
    3.Är ni färdiga med erat barnagörande?

Jag frågar för jag är så sugen på att donera ägg men vet inte om det är dax ännu.

• Svar på tråden Frågor till er som donerar.
  • Snigelmamman

Jag är 29 och har 3 barn som kommit till på "naturlig väg".
    Tänker inte få fler barn

Men vad vet jag egentligen.
  • ooOOblubbOOoo

Hej!

Jag är 28 och har donerat 2 ggr. Jag har 2 barn på naturlig väg, men känner mig inte klar med barnafödandet än (som det känns nu iaf) om jag själv kan påverka det. Jag vill nog ha 3-4 barn, men ville gärna göra en insats med ÄD medan jag fortfarande kan. Det är ju dessutom bättre ju yngre man är.
    2 st graviditeter, varav en liten bebis som fötts, har det resulterat i hittills. Det är en härlig känsla, kan jag hälsa.

Jag tycker att det är super att du funderar på att donera! Du behövs ju helt klart, och tänk bara vad mkt det betyder för de som du hjälper.

Trevlig helg!

Vad ska man skriva här då?
  • Mirakelbarn

Ni är underbara som hjälper oss som inte kan bli gravida själva!
    Jag önskar att jag kunde pussa o krama er o skicka ett fång rosor till er alla! 

• Juppepuppe

1. Hur gamla är ni? 31
    2. Har ni barn? Om ja, hur har dessa kommit till? IVF eller "vanliga vägen"? Ja, två, på naturlig väg
    3.Är ni färdiga med erat barnagörande? Ja

• Marelb

1. Hur gamla är ni? 31
    2. Har ni barn? Om ja, hur har dessa kommit till? IVF eller "vanliga vägen"? 3 barn "vanligt"
    3.Är ni färdiga med erat barnagörande? Ja!

Kan tillägga att jag "väntat" och längtat efter detta i 8 år. Var verkligen sugen tidigare men ville innerst inne vänta tills vi kände oss nöjda med vår egen familj.

Edwin 2002 *** Vanja 2005 *** Livia 100718
  • diamantina

Jag var 31 första gången, resultatet blev ett barn och flera eskimåer i frysen till ett par. En otroligt härlig känsla att ha hjälp till med. Hinner troligtvis fylla 33 innan andra donationen.
    Har 3 hemmagjorda guld barn. Solig
    Tror att jag är färdig med egna barn.

• lillithsmamma

1. Hur gamla är ni? nu 30 var 26 när jag donerade
    2. Har ni barn? Om ja, hur har dessa kommit till? IVF eller "vanliga vägen"? ja den vanliga vägen utan hjälp
    3.Är ni färdiga med erat barnagörande?ja det är jag inga mer är även nu steriliserad

• Kicki82

1. Jag är 28år
    2. Vi har tre barn som kommit till naturligt.
    3. Osäkert, kanske, kanske inte.

• jennyz

Bra tråd, jag har funderat på hur gammal man kan vara, förstår ju att det är bättre ju yngre man är...
    Vi har gjort IVF, inga problem på mina ägg, vårt problem ligger hos sambon, men har lyckats få en underbar dotter och försöker nu få syskon. Jag skulle absolut kunna tänka mig att donera ägg om/när vi lyckats med detta syskonförsök, jag vet ju hur jobbigt det är att inte veta om man överhuvudtaget kommer att lyckas, och vill gärna hjälpa de som jag kan, men har varit orolig att man är för gammal... Men nu ska jag absolut höra med dem om det kan vara aktuellt senare...

Vår älskade dotter föddes 26/10 2009
  • Caspianne

En STOR eloge till alla ni goda själar som ställer upp och donerar era ägga! Jag blir varm i hjärtat! {#emotions_dlg.flower}

• minimera

1. Hur gamla är ni? 25 år
    2. Har ni barn? Om ja, hur har dessa kommit till? IVF eller "vanliga vägen"? 1 barn den "vanliga vägen".
    3.Är ni färdiga med erat barnagörande? Nej, jag vill ha minst 2 barn till.

Svar på tråden Frågor till er som donerar.