• Pumpkin

Barnförsäkring

Hej alla mammor och pappor!

Vi har äntligen fått tummen ur och ska fixa försäkring till sonen som är 3 månader. Men jag är helt lost! Det är ju en djungel

Så...
    Har ni tecknat barnförsäkring för era små? Vilket försäkringsbolag har ni i så fall valt? Varför har ni valt just det bolaget?

Tacksam för hjälp och input.

• Svar på tråden Barnförsäkring
  • Philippa

Du ska teckna en försäkring omedelbart!

Superviktigt! Jag valde Trygg-hansa....

• Philippa
    Pumpkin skrev 2010-09-03 11:41:07 följande:
    Jo jag vet, jag börjar känna stressen. Men jag vill inte ta första bästa heller.

Trygg-Hansa verkar vara väldigt populära när det gäller barnförsäkringar.
    Jag väntade tills barnet var 7 månader och nu när barnet är två år fick jag/sonen inget på försäkringen gällande autism.... bara för att jag väntade för länge....
  • mapo51

Vi valde TryggHansas TryggaBarn med extraförsäkringen för att vi tyckte att den täckte mest och det som också var bra att det går att låta den försäkringen övergå till en vuxenförsäkring utan att behöva göra en ny hälsodeklaration när man är vuxen.

Ett tips är att gå in på www.konsumenternasforsakringsbyra.se, där kan man jämföra olika försäkringar.

• norgesessan

Har trygg hansa till alla barnen förutom tvåan som inte fick för Trygg Hansa, han har Skandia istället...
    Trean har + också...

Har din son varit frisk (torr hud kan dock påverka) så bör det inte vara nåt problem.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
Svar på tråden Barnförsäkring