Jahapp... vi väntar än...
Inte ens i min vildaste fantasi trodde jag att vår väntan skulle bli så här lång på bb. Vi har numera passerat 2 år 8 månaders väntan i landet och det verkar bli ett tag till.
När vi sände vår akt ner till Bolivia så hamnade vi i en domstol som fjärde svenska familj. Idag står vi först och jag trodde att det skulle kännas lite lättare då. Eller ja, det gör det väl så klart MEN väntan är verkligen påfrestande på alla sätt och vis. Jag kan snart inte komma på något att göra längre, allt är klart för länge sen. VI ÄR REDO!!!
Numera flyter det på väldigt bra nere i Bolivia (Bfa) och det har kommit många bb i år. Det har aldrig stått still där nere (som jag ibland har hört ryktas om) utan det har gått trögt emellanåt. Så bra som det går nu var det längesen det gick och det är väldigt positivt. Vi är inte så många familjer kvar som väntar där nu. Men eftersom avtalet inte är påskrivet av landet så får inga nya skicka sina akter dit.
Varför avtalet inte skrivs på är oklart och det sekuleras om att det kan bero på att landet har bytt regering mm.
Jag har läst att det ska finnas farmor /mormor kurser på några ställen i landet. Önskar vi bodde så det gick att medverka. På sommarträffen i Karlstad så påpekade jag detta för Bfa och hoppas att de tar tag i det framöver.
Hur får ni andra tiden att gå?
Kram på er