• Kasihi

Får man ge rapsolja till 19 dagars spädbarn?

Våran son flaskmatas sedan en dryg vecka och har nu börjat bli lite väl hård i magen. Vi har givit Bifidus (sempers) på råd av BVC men tycker att han verkar få magkramper av det. Det innehåller ju lactulos och
    det kan ju ge kramper, ilamående osv

Nu undrar vi om tipset att ge rapsolja i ersättningen. Får man ge det till en 19 dagars ung pojke?
    Hur råder rekomendationerna? Hur mkt ska man ge?

Hjälper det alltså mot hård mage?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Får man ge rapsolja till 19 dagars spädbarn?
  • Philippa

Ge inget till ett sånt litet barn utan inrådan av BVC eller läkare....

• Cattas

Jag har själv en dotter född 16 juli som har haft kramper sedan hon föddes. Dessvärre så tror jag inte att det beror på  dropparna utan maten. Jag har fått lära mig att det tar c:a 1 vecka för barnet att vänja sig vid maten och om ni ger honom Babysemp så vill jag uppmärksamma er på att det är ganska svårsmält för barn och en del tål inte det helt enkelt. Så är de med våran lilla tjej, Hon fick istället NAN som har mycket mindre mjölkproteiner vilket är skonsammare mot deras magar.  Men varken Babysemp eller Nan skall ge de hård mage det kan däremot mjölkfria matersättningen ge. Det har vi gett vår dotter och det var för 3 veckor sedan och till den ersättningen fick vi ge 1/2 tsk rappsolja till 90 mil. mat.

Gör så att du antecknar när han får magkramper hur länge och hur ofta och ta med det till BVC de kan ge dig vidare råd.
    Vår lila dotter har kolik och det kan också bero /ge magkramper.
    Lycka till och håll ut!

• dath

Nan å miniform droppar e mitt tips

Svar på tråden Får man ge rapsolja till 19 dagars spädbarn?