• ifyouweremine

    hur reagerade era kroppar efter att ha tagit ut hormonspiral eller liknande?

    Har plöjt igenom ett antal trådar på det här forumet i nån vecka och nu gjorde jag slag i saken och blev medlem själv. Det blir ju nästan som ett gift att läsa och diskutera när man försöker bli gravid.

    Det här med hormoner alltså. Går ju inte att bli klok på. Jag tog ut min hormonspiral för två veckor sen. Dag 2 och 3 hade jag en liten blödning, som jag antar berodde på själva uttaget. Sen dess har min kropp haft alla möjliga symtom. Framför allt är min mage svullen, trög och väldigt gasig - går omkring och smårapar, småfiser och får uppstötningar hela tiden. Jag känner mig "bubblig" nedtill i magen. Har också haft en hel del huvudvärk, ont i ländryggen, är tröttare än vanligt och måste kissa ofta. Jag har också fått mer flytningar, idag och igår var det väldigt vattnigt med lite vit "kräm" i mitten. Apropå vatten ja, igår efter att jag och killen haft sex kom det ut rejält med vatten som blev en stor fläck på lakandet. Inte normalt slidsekret eller sperma alltså, utan det var som vanligt vatten.

    Inget av detta är symtom som jag i vanliga fall har, och det är ju alldeles för tidigt efter uttaget för att det skulle vara graviditetssymtom, så det måste vara för att kroppen reagerar på att hormonspiralen är uttagen. Den har ju trots allt suttit i 5 år.

    Hur reagerade era kroppar när ni tog ut spiralen? Och hur lång tid tog det innan mensen kom tillbaka? Känns skumt att man ska få mens igen, har inte haft några blödningar alls sen jag satte in spiralen.

  • Svar på tråden hur reagerade era kroppar efter att ha tagit ut hormonspiral eller liknande?
Svar på tråden hur reagerade era kroppar efter att ha tagit ut hormonspiral eller liknande?