• Tid för barn 75

Gravid efter FET m 3-celligt

Ja mirakel kan ske igen! Tycker att det ser så tomt ut här jämt. Kan inte stämma. Folk måste 'slarva' med att lägga in sig här när de äntligen blir gravida - men jag ska vara undantaget.

Gjorde ett FET 17/8 och fick ett 3-celligt embryo (odlat 2dgr) tillbaks. Idag på rd. 13 fick jag Plus och går allt väl så ska vår lilla dotter (blev också till via FET) få ett litet syskon i maj 2011Glad

• Svar på tråden Gravid efter FET m 3-celligt
  • Guido

jag har också precis fått reda på att mitt trecelliga har fäst (har två barn sen innan men ändå)!

• villsågärna38

Va skönt att höra att det kan funka med tre celler!! Har FET på fredag och det är vårt sista frysägg för den här omgången (efter en oerhört lång barnlöshetsresa med många ivf, ma och nu även ÄD i bagaget). Är så nervös att det lilla embryot som är fyrcelligt ska tappa celler vid upptiningen så att det inte blir av nåt i veckan eller att chanserna ska bli alldeles för låga. Hoppingivande att det kan gå vägen även med tre celler!!! Kramar

Life goes on...
  • Sola

Ger mig hopp då jag oxå ruvar på ett 3 celligt!
    Sola

• Barnsugen

Grattis, TS!! Jag har också nyligen plussat efter FET med ett 3-celligt embryo! Så ge inte upp, ni andra...

• Sola

Barnsugen: Grattis! Roligt att läsa hoppet hos mig ökar lite!!
    Sola

• pållan

Grattis! Vad härligt att höra, ger hopp inför framtiden 8väntar på att få göra vårt första IVF).

• Frk Kanin

Hej !

Fick ett upptinat ägg igår . Det hade tappat en cell vid upptiningen och hade bara tre kvar... SÅ skönt att höra att det finns hopp än då....

mamma till Ärtis 06 och Adèle 090221-090302
  • callimero

Grattis till er som plussat med 3-celliga! Måste höra med er om någons var just 3-celligt vid nerfrysning eller om det rör sig om 4-celliga som tappat celler vid upptining?

• Olivia3mars

Å, vad skönt att höra att det kan funka med 3-celligt. Vi har ett sånt i frysen som väntar på att få bli en liten knodd nu. Jag är så klart nervös för att det inte ska klara upptiningen och för att det inte ska fästa.. Men jag håller alla tummar å tår. Vi har ju bara ett i frysen, så blir det ingen liten av det så blir det till att börja från början..

Vi har ett barn som föddes 2009, som kom till med hjälp av IVF (andra försöket) och det som är i frysen är från samma omgång. Läkaren som vi pratat med sa att det är större chans att ett fruset embryo blir ett barn ifall det kommer från en omgång som redan tidigare givit barn, som om de genomsnittligt är lite säkrare. Det säger ju inte mycket om varje enskilt embryo, men lite större chans sa han att det var.

Lycka till allesammans!!

• michaelani

Hej 

Ytterligare en som blivit gravid med 3 celligt vid FET. Tappade en cell vid upptining. Är nu gravid i v 36+6 och väntar på att bebisen skall anlända.
    Lycka till allihop! 

• Tillata

ÅÅ Så härligt det var att läsa denna tråd!! Jag har nämligen i dag gjort ett FET med en 4 cellig vars en cell inte klarade upptiningen. Kände då såklart en stor hopplöshet. Men nu känns det mycket bättre att se att det kan fungera även med tre celler..

Tack söta ni ni har gjort min dag :)

Lycka till allihop!!!

• mostermaggan

Fick precis ett plus på Rd 9 efter FET med två, 2-celliga embryon. =)
    Båda var 4-celliga när de frystes men tappade två celler var vid upptiningen.
    Nu är det bara att hoppas att resten av tiden går vägen också.

• villsågärna38

Hej! Sitter med min lilla nyfödda dotter i knät! Hon blev till på ett frysägg som hade fyra celler vid frys ung, tappade två vid upptining men odlades ett dygn till och hade sen fyra igen få jag fick tillbaka det en dag senare än planerar så ge inte upp hoppet Kram

Svar på tråden Gravid efter FET m 3-celligt