• Camilla01

En trea?

Jag har en stor längtan efter en trea, men vet inte om jag vågar. Fick ettan i v 31+0 och tvåan i v 32+4. Hur känner och gör ni andra?

• Svar på tråden En trea?
  • mina12

Vi klurar fortfarande på om vi ska skaffa en två. Om även det barnet skulle komma väldigt tidigt, så skull jag absolut inte skaffa en trea. Men då kom vår etta mycket tidigare än dina, redan i v.24+0, så det kanske gör valet enklare...

Lycka till med dina funderingar och senare ditt val!

• knäppisen

Mina barn har kommit i v 33+5 och v 29+0. Läkarna vet inte varför de kommit tidigt men risken är överhängande att en trea kommer ännu tidigare än de två första. Och med tanke på de risker som finns om man föds runt v 26 gjorde att vi satte stopp för barnalstrandet.

• Camilla01

Jag hade hepatos med båda och dom kom tät, nu så har det gått tre år... Så jag vet inte vad riskerna är

• knäppisen

Ring din läkare och fråga. 

• Kazeer

Efter att ha fått två tillväxthämmade barn i vecka 36+3 resp 35+3, har vi definitivt bestämt oss för att inte skaffa fler barn. Vi har väl förvisso aldrig planerat att ha mer än två barn men beslutet blev definitivt efter att andra barnet föddes ännu mer tillväxthämmat än första.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Ida04Emma06Thea09

Jag har tre barn och alla är prematurer, så även om jag hade ny pappa till trean så blev det samma sak igen, till och med tidigare än dom andra två..

• pingstlilja

Vi har tagit beslutet att inte skaffa fler barn. Vi har 2 prtematura barn första v 33 o andra v 27.
    Varför det blev så kunde inte läkarna säga men de sa att de inte rekomenderade fler barn efter andra.
    Vi har 2 barn och de är underbara såför oss räcker det. Vill INTE känna den oron mer, vill INTE leva på sjukhuset mer. Vill bara vara med min familj.

Svar på tråden En trea?