• eggs4us

Söker Läkare i stlm som kan hjälpa till med ÄD/ED utomlands

Hej

Jag letar efter en läkare i Stockholm som kan hjälpa till med unlraljud och utskrift av recept för behandling vi ska göra utomlands.
    Ni kan inboxa mig om ni vet nån, vore tacksam för hjälp
  • Svar på tråden Söker Läkare i stlm som kan hjälpa till med ÄD/ED utomlands
  • ungkvinna81
    eggs4us skrev 2010-08-29 17:46:49 följande:
    Hej
    Jag letar efter en läkare i Stockholm som kan hjälpa till med unlraljud och utskrift av recept för behandling vi ska göra utomlands.
    Ni kan inboxa mig om ni vet nån, vore tacksam för hjälp
    Hej!

Du kan vända dig till Mama Mia, fast de har ganska långa köar till din första läkarbesök kanske upp till 4veckor om inte mer, men de är duktiga med sådana typ av frågor...

Annars finns det andra gynekolger som kan hjälpa t.ex Avesina gyn i Kista som har bra öppettider även under sommaren och korta kötider...

annars kan man vända sig till IVF kliniken i St:Göran och då gäller inte högkosnadsskyddet där och då får du betala själv 800ke för din ultraljud undersökning, de har korta köar och erfarna sjuksköterskor...

Eller du kan går in på http://www.vardguiden.se/ och leta efter en gyn... de flesta kan hjälpa med ta hjälp helst från en läkare som är erfaren inom IVF eller Äggdonation... 

hoppas jag hjälpte dig ;)
  • ungkvinna81

Om du får en läkare i Mama Mia kan de klämma in dig i bestämda tider enligt din behandlig... så det är aldrig ett problem...

• Blå mosaik

Läkare på fertilitetscentrum hjälpte mig (obs privat, du betalar privat taxa). 

Socialstyrelsen tycker INTE om att  läkare skriver ut medicin till patienter som gör behandlingar utomlands så ingen skyltar med att de gör det.
    De flesta läkare vägrar, andra gör det för speciella taxor och sen finns privata alternativ, du får prova dig fram 

• Bellini2

Strandkliniken kan hjälpa dig om du har svårt att få hjälp någon annanstans.

• supertrouper
    Blå mosaik skrev 2010-09-09 20:57:33 följande:

Socialstyrelsen tycker INTE om att  läkare skriver ut medicin till patienter som gör behandlingar utomlands så ingen skyltar med att de gör det.
    De flesta läkare vägrar, andra gör det för speciella taxor och sen finns privata alternativ, du får prova dig fram 
    Jag vet att det är så men jag kan för mitt liv inte begripa varför?

Om man får en behandling i ett EU-land så borde man väl ha lika stor rätt att få recept för den behandlingen här som om man fick en behandling här hemma?!   Särskilt som man spar pengar åt staten genom att själv finansiera sin behandling.

Som stor-skattebetalare blir jag väldigt upprörd över denna diskriminering som Socialstyrelsen hetsar läkare till.
  • loisan31
    Blå mosaik skrev 2010-09-09 20:57:33 följande:

Jo det är helt idiotiskt, man sparar pengar åt staten så att säga genom att göra behandlingen utomlands, det minsta man kan få då är ju medicin utskrivet på högkostnadskort. Jag fick tack och lov hjälp med detta.

Loisan65
  • supertrouper

Jag har också fått hjälp med det, har en fantastisk gynekolog jag gått till i många år och som hjälper med recept och VUL etc. Tack gode gud för henne - tipsar gärna andra om det är någon som är i behov av en helt fantastisk gynekolog i Sthlm!

• Thi 08
    supertrouper skrev 2010-09-17 21:42:29 följande:
    Jag har också fått hjälp med det, har en fantastisk gynekolog jag gått till i många år och som hjälper med recept och VUL etc. Tack gode gud för henne - tipsar gärna andra om det är någon som är i behov av en helt fantastisk gynekolog i Sthlm!
    Du får gärna inboxa mig om den doktorn Vet du om hon skriver ut fragmin om man behöver?
  • MrsCecilia

*Puffar lite här*

Vi ska ge oss ut i vår och jag behöver en bra gyn som kan hjälpa oss med mediciner och VUL. Inboxa gärna mig

Tack! 

• Majagräddnos11

Felan, har du fått tag på en läkare? Kunde inte inboxa dig....

• Majagräddnos11

Nu har jag inboxat dig, MrsCelan!

• we are all unique

Hej
      Har inte varit inloggad här på flera månader, men jag fick hjälp av en jätte bra gynokolog och måste berätta att efter 10år försök, IVF och allt annat har jag BF den 15 juli 2011. Lycka till till alla som kämpa

• we are all unique
    Bette skrev 2011-01-08 12:55:55 följande:
    Grattis we are all unique! Kram
    Tack så mycket, varit på Ul och alt ser super bra ut...
  • Xenia

Hej,

Jag är ny här i forumet och planerar att göra ÄD i Finland i slutet av januari. Jag har varit i kontakt med flertal kliniker i Stockholm men ännu inte lyckats hitta en läkare som är villig att skriva ut recept. Tacksam om någon kan ge tips på bra och förstående läkare. Maila mig gärna. Känns så otroligt tråkigt om starten blir försenad för att jag inte kan få ut läkemedel i tid.

• tre pojkar

Hejsan
    Jag letar också efter en läkare i stockhom som kan hjälpa till med recept och undersökningar inför ivf utomlands. kan någon tipsa mig.

TACK!!!!
    kram

Svar på tråden Söker Läkare i stlm som kan hjälpa till med ÄD/ED utomlands