Men vad var bra då?
Kranvattnet är friskt källvatten och går att dricka på hela ön.
Poolområdena var jättebra. Stranden nedanför ok, men så har jag riktiga badgalningar så dem spelar det ingen roll bara det finns vatten att kasta sig i. Den var bara 250 m lång tror jag. Ju längre bort man gick, typ nedanför triton , desto planare blev stranden, och mer sandig än småstenig. Kasst att de tog betalt för solstolarna, vi låg i gruset eller tjuvsatt nedanför restaurangen. Jag vet att det bidrar till "städa upp medelhavet" men tycker de kan lägga det på totalpriset på resan istället. Jag betalar inte 3 euro per stol och ungarna plötsligt vill till poolerna i stället.
Maten var jättegod. Lite olika teman kvällstid. men lunchbuffen var övervägande grekisk mat. Det fanns som vanligt på buffet nästan för mycket... Men var förvånad över att inte fler feta-ostsorter och inga vinegretter till salladerna.
Det var kanske 6-8 varmrätter av olika köttsorter och en fisk. Pasta, ris, grillade grönsaker och ugnspotatis eller potatisgratäng, 3-4 olika röror (tsatziki, aubergineröra, picklesröra mm) Grekisk sallad färdig, tonfisksallad,mm också grönsaker att blanda sallad själv. oliver ost druvor apelsiner. Och efterrätter, dock endast en dag var det typ baklava, de andra var det jello, frukt, mousse, små bitar av bakelsen med mousse och sockerkaka. Alltid 3-4 sorter glass till barnen att skopa upp i strut, strössel och såser.
Barnbuffeten var väl säkra kort för de flesta barn (dock min mjölkallergiker kunde inte äta NÅT förutom stripsen???!!!) det var strips,
fiskpinnar, nuggets, hamburgare, spag och köttfärssås för det mesta. Även minsta tjejen åt hellre från stora buffen. Men såg att de andra barnen åt med god aptit.
Faktiskt när vi åt i Lindos så konstaterade jag att maten var mer smakrik på hotellet än just där vi åt (nån fin restaurang med fantastisk utsikt...)
Drycken var fri. Inte begränsad till halv karaff som det stod i hotellinfon. Utan det var "tapp" både på typ 4 läsksorter, 3 juicesorter och på öl och vin (rött och vitt) Vet inte om det gick att be om annan vinsort än de som fanns i tappen. Men de var ok. Någon dag var rödvinet alldeles för kallt.
God frukost med mycket att välja på (om man inte hade allergier då såklart- blev så trött på att de bara kom med GLUTENfritt torrt bröd åt tjejes så till slut gav jag henne bröd ändå, tänkte det kan 17 inte vara mjölk i franskan och i lantbrödet, inte i Grekland, och det gick bra. Men skulle inte rekommendera nån annan att göra lika)
Personalen helt fantastiskt trevlig på både La Tasca och Fino(frukostbuffen för oss på Athena och Ariadne)
Ett stort plus för oss som har långt att åka till flyget redan på hemmaplan var den korta Transfern. Till Sunwing Resort går buss utan stopp vid andra hotell och det tog kanske 20 minuter till hotellet.
Rekommenderar verkligen en hyrbil och åka runt lite nån dag.Man blev lite instängd på hotellet eftersom det inte ligger vid någon annan bebyggelse att strosa i på kvällarna. Vi åkte till Lindos, vi stannade på stora härliga sandstränder, och det gjorde vi en söndag och det var då inte stängt överallt som de sa på hotellet.
Rhodos gamla stad var också jättemysiga gränder att gå i. Barnen trivdes!
Såg ingenstans att man inte fick spola ner toapapperet hellr! Så slapp man dessa papperskorgar med bajspapper upp till knäna på toaletterna (hehe om det kan vara viktigt för nån)
Sista veckan i sept åkte vi och det var jättevarmt och skönt, men inte för hett.(jo det tyckte sambon) C:a 30 grader. Mulet/disigt 2-3 eftermiddagar men ändå varmt. 1 dag väldigt blåsigt.
Kan tänka mig återvända. Som barnfamilj. Ingt för parsemestern, eller de som vill ha lugn och ro! (såg väl nån som rynkade på näsan när han fick nån vatten droppe på sig av förbipasserande barn och vuxna - men VA 17 lägger man sig närmast poolen för då???)
tja, det får räcka...