Vad finns det för ersättning?
Hej!
Vi bor i England men kommer åka över till Sverige i två veckor i september. Jag funderar lite på om det är värt att köpa med sig ersättning härifrån och använda i Sverige, men jag vet inte vad det finns för alternativ där.
Så, vad för ersättningar finns det; märken/namn, storlek på förpackningen, pris? Här äter sonen Aptamil Comfort vilket är en lite tjockare variant som ska hjälpa mot kolik och förstoppning, och just att den är tjockare motverkar även att han spyr mycket och ofta (vilket han gör på vanlig, lättflytande ersättning). Vi köper 900 gram för ca 100 kr.
Finns det några specialvarianter och är de svåra att få tag på? Åter igen; mängd, pris?
Vad mumsar era bebisar på, speciellt ni med bebisar som spyr mycket? Vår son är född 20e juni och kommer bli 3 månader i Sverige.
Tack!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 16:10
Just ja, kom på en fråga till!
Vi brukar blanda pulvret i rumstempererat vatten utan problem, går det med de svenska pulvren med? Har för mig att jag läst nånstans att det är svårt att blanda ersättningen i kallt vatten, men vet inte om det gäller alla märken och om det var kallt eller bara rumstempererat.