• Annzo81

Blanda NAN i förväg??

Hej!

Det här är säkert en dum fråga men jag känner att jag måste ställa den ändå
    Vi använder i dagsläget Sempers mjölkersättning för nyfödda men funderar på att byta till NAN då han får så mycket gaser av ersättningen vi använder nu. Sempers går ju att förbereda tex inför natten och står sig då ca 6-8 timmar, fungerar NAN på samma sätt? Har läst på förpackningen men hittar ingen info om detta?

Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Blanda NAN i förväg??
  • Stimorol81

Enligt BVC när jag frågade ska det inte gärna blandas i förväg.
    Men jag kokar upp vatten och har i en kanna i kylskåpet. Alternativt att hälla upp det i nappflaskor och ställa i kylen.  Så när barnet vill äta är det bara att slänga in nappflaskan med det förberedna kokta vattnet i micron
    och värma till ca 37 grader. Sen i med pulvret och skaka om så är det klart.
    Det går precis lika fort det att förbereda på detta sättet.

• With a devilish smile

Har du kommunalt vatten behöver man inte koka ju så då går det nästan snabbare att bara ta kallvatten från kranen & in i micron sen i med pulvret ( vällingdoserare är ju att rekommendera).
    Tyckte det gick snabbare att göra så än värma kylskåpskall ersättning faktiskt ;) 

Ängla 081028 & Kelian 100704 <3
  • Stimorol81

Efter cirka 4 månaders ålder behöver man inte koka vattnet om man har kommunalt vatten.
    Men det har jag gjort ändå med inrådan från det kommunala vattenverket då vi inte har så
    jättebra vatten i den kommunen jag bor med bl a mkt klor.
    Det är inte så värst jobbigt att koka vatten i en vattenkokare för att få lite godare och fräschare vatten.

• yes79

Vi blandar inte i förväg utan gör så som nämns ovan i tråden, sätter in flaskorna med kokt vatten i kylen på kvällen och värmer sedan flaskan i mikron och sedan i med pulvret! Då löser sig pulvret lätt och man behöver inte skaka på flaskan så mycket, vilket kan ge dem extra luft i magen, man kan även röra ut pulvret försiktigt.

• Annzo81

Tack så mycket för alla svar! Då kör vi på med NAN när det här paketet är slut och blandar som vi gjort med Semper!

Svar på tråden Blanda NAN i förväg??