• zadie

Misslyckat vändningsförsök och bebis som vänt sig själv efter?

Undrar om det finns någon därute som har gjort ett misslyckat vändningsförsök med bebis i säte, där bebisen ändå vänt sig själv efteråt? När vände sig bebisen i så fall? Hoppas naivt på att det ska hända själv Glad

• Svar på tråden Misslyckat vändningsförsök och bebis som vänt sig själv efter?
  • lovely storm

fick inget vändningsförsök... men min dotter vände sig själv i vecka 38

• Skogsjäntan

När jag föddes (visserligen för nästan 28 år sedan) så gjorde de min mamma redo för en sätesförlossning. När det sedan var dags så hade jag vänt mig

• zadie

Ingen som haft ett misslyckat vändningsförsök där bebisen ändå vänt sig rätt sen? Vet att många vänder sig i det sista, men undrar om det gäller även där man försökt med vändningsförsök innan.

• Zäta

Ok.. nu är detta en gammal tråd.. men jag försöker iaf!

Vändningsförsöket igår misslyckades och det kändes som om bebise var fixerad med rumpan ner.

Är det vanligt att den ändå vänder sig självmant sen? Är i v 36 (35+5) och vill veta lite vad man ska ställa in sig på!

Ska till BM idag och fråga henne, men tänkte fråga här med.

• Hallonet80
    Zäta skrev 2011-02-04 09:12:50 följande:
    Ok.. nu är detta en gammal tråd.. men jag försöker iaf!

Vändningsförsöket igår misslyckades och det kändes som om bebise var fixerad med rumpan ner.

Är det vanligt att den ändå vänder sig självmant sen? Är i v 36 (35+5) och vill veta lite vad man ska ställa in sig på!

Ska till BM idag och fråga henne, men tänkte fråga här med.
    Har egentligen inte ett bra svar på din fråga. Men har fått åka in för två vändningsförsök då när bm kollat med ul så har bebis haft huvet upp å rumpan ner, dock inte fixerat, men när vi kommit in till förlossningen dagen efter å doktorn känt å kollat med ul så har den haft huvet neråt båda gångerna. Sista gången var igår, då var jag på 36+5 å doktorn bedömmer det som rörligt fortfarande.  Så visst kan det fortfarande vända sig. Doktorn sa för övrigt att det var inte ovanligt att de som fått tid för snitt pga säte slipper det sen för när de kommer in för snitt så har bebis vänt sig åt rätt håll. Så ge inte upp hoppet, men det kan ju vara bra att vara mentalt inställd på ett snitt oxå.
    Lycka till!
  • Zäta
    Hallonet80 skrev 2011-02-04 09:42:12 följande:
    Har egentligen inte ett bra svar på din fråga. Men har fått åka in för två vändningsförsök då när bm kollat med ul så har bebis haft huvet upp å rumpan ner, dock inte fixerat, men när vi kommit in till förlossningen dagen efter å doktorn känt å kollat med ul så har den haft huvet neråt båda gångerna. Sista gången var igår, då var jag på 36+5 å doktorn bedömmer det som rörligt fortfarande.  Så visst kan det fortfarande vända sig. Doktorn sa för övrigt att det var inte ovanligt att de som fått tid för snitt pga säte slipper det sen för när de kommer in för snitt så har bebis vänt sig åt rätt håll. Så ge inte upp hoppet, men det kan ju vara bra att vara mentalt inställd på ett snitt oxå.
    Lycka till!
    Tack för svaret!

Det hade varit kul att veta lite mer vad man ska ställa in sig på, men antar att det kan bli lite som det blir nu då! :P
    Ska försöka att se båda scenariona som tänkbara.
    Kände du att din bebis vände sig?
  • Hallonet80

Ja, så känner jag oxå att jag vill kunna ställa in mig på det ena eller det andra,  just nu verkar det ju som att min snurrar runt som en karusell där inne så kan liksom inte lita på att den ligger rätt idag bara för att den låg rätt igår. Så bäst är nog att förbereda sig för båda sätten.
    Jag kan inte säga att jag känner precis när den vänder sig, men vissa dagar är det sånt himla stök och bök i magen och det buktar ut lite här å lite där å  känns nästan obehagligt å då kanske den e igång å försöker å vända sig för andra dagar kan det vara väldigt lugnt å man blir nästan orolig för det. Däremot kan jag nu börja ana hur den ligger genom att se å känna på magen, det tyckte jag var helt omöjligt förut.

• Zäta

Var hos BM idag.. den ligger fortfarande ner.. men 20 dagar till snitt om det nu blir det. BM läste vad de skrivit igår och kände själv på bebisen och hon trodde att det var extremt liten chans att den skulle vända sig.. men man vet aldrig. Känns som om jag nästan förväntar mig nu att bebisen ska komma den 24/2 så jag skulle nästan bli lite besviken om jag fick vänta till bf och sen kanske gå över tiden :(

• snag

ZandraJ: jag födde mitt första barn vaginalt i säte och det var en jättebra förlosning. fråga gärna mig om du är intresserad

• Zäta
    snag skrev 2011-02-12 06:37:00 följande:
    ZandraJ: jag födde mitt första barn vaginalt i säte och det var en jättebra förlosning. fråga gärna mig om du är intresserad
    Här föds inga barn i säte... du får gärna berätta om det för det är kl att höra hur folk upplever saker, men föda i säte får man tydligen inte göra här utan det blir automatiskt snitt då.

Men berätta gärna :) 
  • epiphany7
    Zäta skrev 2011-02-12 10:03:53 följande:
    Här föds inga barn i säte... du får gärna berätta om det för det är kl att höra hur folk upplever saker, men föda i säte får man tydligen inte göra här utan det blir automatiskt snitt då.

Men berätta gärna :) 
    Hur gick det med förlossningen? Vände bebis sig själv?
Svar på tråden Misslyckat vändningsförsök och bebis som vänt sig själv efter?