• Bubbibalubbi

Kaffe och missfall

Hur gör ni som fått upprepade missfall. Har ni slutat dricka kaffe?
    Läste någon rapport om att två koppar kaffe om dagen är bättre än noll.

Med mitt första MA så slutade jag dricka kaffe för att jag tyckte att det var så äckligt, efter det har jag läst att två koppar om dagen är bättre än inga.  

• Svar på tråden Kaffe och missfall
  • crazy mom

Lite skeptisk till rapporten som säger  att kaffe är bra att dricka?

Enligt min lärdom är det inte bra att dricka kaffe/för mycket kaffe även om man ej är gravid. Kaffe utsöndrar ämnen som gör att kroppen blir stressad samt att en biverkning av beroende är huvudvärk mm...

Det är även därför gravida ej rekommenderas att dricka energidrycker (redbull), mer än 3 koppar kaffe eller mycket cola.

Hur tänker du?

• Bubbibalubbi

Nu är kanske inte aftonbladet världens mest tillförlitliga källa, men här tar de upp den studie som jag läst:
    www.aftonbladet.se/wendela/barn/article124160.ab

Ganska långt ned står denna rad "Att dricka ett par-tre koppar kaffe om dagen tycks däremot vara bättre än att inte alls dricka kaffe." 

• Ninninn

Mina tre första graviditeter drack jag kaffe ca 3 koppar om dagen, dom slutade i MA. Nu fjärde gången drack ja inte en enda droppe kaffe för ja tänkte att ja måste prova med alla medel men även denna gången slutade med MA så ja vet i tusan va man ska göra å inte göra för att få en lite knodd, men typ alla andra som e gravida dricker ju kaffe, ja har flera vänner som dricker 3 koppar om dagen å dom har inte fått ett enda missfall..

• Primrose

Jag drack nog faktiskt mindre med kaffe då jag fick mina missfall än då jag väntade min son. Men jag är ingen stor kaffedrickare och det blev inte mer än en svag latte om dagen då jag väntade sonen (och kanske en latte varannan dag, då jag fick mina missfall). Fast under min senaste graviditet (med ett missfall som pågår sedan i går) har jag nog faktiskt druckit, i snitt, två svaga latte om dagen. Jag tror dock inte att detta har haft någon som helst inverkan på utgången av mina graviditeter.

Svar på tråden Kaffe och missfall