• sarasol

Semper Bifidus till nyfödd?

På förpackningen står det från 4 veckor, är det någon som använt det tidigare?

• Svar på tråden Semper Bifidus till nyfödd?
  • Natalie08

Jag använde till min nyfödde! Min BVC sköterska sa att jag ska testa det och när jag köpte det på apoteket så såg jag att det stog från 4  veckor och då frågade jag hon som sålde om jag verkligen kan använda det till min dotter. Hon sa att jag ska göra som min BVC sköterska sa! Så det kan du absolut göra!
    MVH Jenny

• sarasol

Ok, tack så mycket för svaret!

• miljarden

Alltså jag tycker du hellre ska fråga din bvc-sköterska. 
    Känns oansvarigt att vidarebefordra  råd man fått av sin bvc-sköterska till en mamma till ett helt annat barn. Alla barn är inte likadana och man vet inte vem som ger råd när man frågar på familjeliv. Skulle vilja ha lite mer på fötterna än en utsaga från en fl-medlem som man inte vet ett enda dugg om, mer än att den vidarebefordrar råd som apotekare inte anser vara allmängiltiga.

• Kasihi

Vi har också fått rådet från BVC sköterska att använda BIFIDUS. Våran bebis är nu 16 dagar
    och det var idag vi fick tipset.

• Jensan 76

Jag fick INTE använda bifidus förrän han blir fyra veckor. Frågat både Barnakuten och BVC... Min sin har en del problem med magen o tror att det hade underlättat. Men fick nej på båda håll. Verkar vara olika...

Svar på tråden Semper Bifidus till nyfödd?