• Kurreburre

Vår resa - den är inte slut, men den kanske kan ge andra styrka att fortsätta

I somras blev jag kontaktad av en journalist från SvD som skulle skriva en artikel om en ny metod från USA och ville dels ha kommentarer på metoden av mig och ordförande i patientföreningen Barnlängtan. Men hon ville även intervjua ett par som är ofrivilligt barnlösa för att få en bra story till artikeln. Sagt och gjort! En vecka senare kom en fotograf hem till oss och några veckor senare publicerades artikeln i Svenska Dagbladet, två helsidor i huvuddelen av tidingen, inte illa! Om ni vill läsa vår historia och vår väg till ett efterlängtat barn, som tyvärr inte har kommit i mål än, så kan ni göra det här. www.svd.se/nyheter/inrikes/risk-att-man-gor-folk-annu-mer-besvikna_5121559.svd Tyvärr är det ingen solskenshistoria men den kanske kan ge er styrka att fortsätta att kämpa och inte ge upp! Vi har inte gett upp än!

Plötsligt händer det! - mitthemochmintradgard.blogg.se
  • Svar på tråden Vår resa - den är inte slut, men den kanske kan ge andra styrka att fortsätta
  • Tistel

Hej Kurreburre   :o)
    Läste artikeln om er resa. Starkt att träda fram I pressen med foto och en så personlig historia.
    Önskar att vi gjorde det samma.
    Jag är född med en missbildning, 2 separata livmödrar med vardera tillgång till 1 äggledare, ena utan tillgång till födselkanal och pga ett utomkvedshavandeskap på den friska äggledaren, blev vi ofrivilligt barnlösa.
    Mina ägg är inte av kvalité så av 5 resp 4 ägg under utplock har endast 1 befruktats men inte delat sig mer än till 3 på dag 2, och ej heller varit livsdugliga.
    Så hoppet har sviktat ett antal gånger, men ändå så ger man inte upp.

Hoppas att era donatorförsök går vägen.
    Vi ska leta äggdonator då detta kanske är vår enda chans.

Bamse kram till er båda!

• Kurreburre
    Tistel skrev 2010-09-22 16:03:19 följande:
    Hej Kurreburre   :o)
    Läste artikeln om er resa. Starkt att träda fram I pressen med foto och en så personlig historia.
    Önskar att vi gjorde det samma.
    Jag är född med en missbildning, 2 separata livmödrar med vardera tillgång till 1 äggledare, ena utan tillgång till födselkanal och pga ett utomkvedshavandeskap på den friska äggledaren, blev vi ofrivilligt barnlösa.
    Mina ägg är inte av kvalité så av 5 resp 4 ägg under utplock har endast 1 befruktats men inte delat sig mer än till 3 på dag 2, och ej heller varit livsdugliga.
    Så hoppet har sviktat ett antal gånger, men ändå så ger man inte upp.

Hoppas att era donatorförsök går vägen.
    Vi ska leta äggdonator då detta kanske är vår enda chans.

Bamse kram till er båda!
    Tack!
    Det behövs skrivas mycket mer om det här för att upplysa samhället om den här sjukdomen som drabbar så många. Tyvärr e det många som saknar kunskapen om vad det är och hur det drabbar en och det är många som anser att det är ett lyxproblem.

Jag önskar er all lycka till och hoppas att ni får hjälp via ÄD!
    Plötsligt händer det! - mitthemochmintradgard.blogg.se
Svar på tråden Vår resa - den är inte slut, men den kanske kan ge andra styrka att fortsätta