• Drake

Ni som gjorde tidigt ultraljud (före v.10) Hur gick det?

Jag står i valet och kvalet om jag ska göra ett tidigt ultraljud nästa vecka (v.8). Min sambo är lite negativ och tror att det är skadligt för embryot men jag vill veta. Samtidigt är jag rädd för vad vi kommer att få se.

Så min fråga är därför: Hur gick det för er som gjorde tidiga ultraljud? Var allt ok, eller fick ni dåliga nyheter?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som gjorde tidigt ultraljud (före v.10) Hur gick det?
  • enny signatur

varför sa ni göra det? 

• Drake
    enny signatur skrev 2010-08-23 20:20:50 följande:
    varför sa ni göra det? 
    Jag vill se att allt är ok så här långt. Det är mitt första barn och jag har inga direkta gravidsymptom. Om det inte finns något hjärta som slår så vill jag gärna veta det.
  • Vickan I

Vi gjorde VUL i v6+0 och 10+ någonting. Allt såg bra ut båda ggr. Vi gjorde två tidiga VUL, det första pga av att vi gjort IVF (obligatoriskt) och det andra pga en tidigare blodpropp som jag haft.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Maroschka

Jag har gjort tidigt UL i alla 4 gravidteterna.
    Första gången såg allt ok ut och ut kom en grabb.
    Andra gången såg allt också ok ut i vecka 8 med hjärta och allt men på inskrivningen i vecka 12 hade hjärtat slutat slå.
    Tredje gången såg allt ok ut och ut kom en tjej.
    Denna gång såg att ok ut och än så länge går det bra.

~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~
  • anka22

gjorde ul i v.8 (för att jag var orolig att de inte fans något där inne) och det gick super bra, fick se fostret mycket fort och ett litet hjärta som slog, och jag blev betydligt lugnare efter det =)

• Limael

gjorde vul i v.8 och v.13 och allting såg bra ut båda gångerna.

• Bönan11

Jag gjorde ett UL på magen idag och det visade inga tecken på graviditet ens, och jag ska vara i v.9 enligt uträkningar. Så jag fick inte se någonting alls :(
    Ska be om VUL imorgon. För detta oroar ju ihjäl mig... har ni andra haft problem med att få göra VUL? Förstår inte varför min bm inte erbjöd mig det efter dagens flopp.

• Takhiza

Gjorde vul tidigt med dottern (innan v10) och sedan vecka 13
    På RUL upptäcktes en missbildning och vi blev tvungna att avbryta grav. i vecka 21

Vul med sonen såg allt bra ut och senare på RUL, föddes frisk och go

Inget vul tredje grav dock UL vecka 13, allt såg bra ut även de senare UL och nu är jag i v31

• Bönan11

Har ni då bett om VUL och bara fått det, eller hur man ska säga?

Eller måste man uttrycka sin oro extremt?

• veronica 72

Har gjort UL i v6 v8 v10 v13 på grund av flera missfall. Detta har gjorts för min skull och allt har sett bra ut så här långt, ska på det stora UL den 30 så det sak bli skönt att se hur det ser ut i v20 oxå.

Med mitt första födda barn fick jag göra flera UL i slutet på grav för fostret växte inte som planerat men ut kom ett underbart barn som idag är 4 år

Lycka till 

Svar på tråden Ni som gjorde tidigt ultraljud (före v.10) Hur gick det?