Blir tokig på min svärfar!
Blir tokig på min svärfar!!!
Min sambos mamma gick bort förra året och sedan dess är hans pappa riktigt jobbig.
Det gäller framförallt mat. Han bor i en lägenhet som ligger bredvid ett ålderdomshem, där äter han lunch varje dag runt 12. Sen brukar han komma hem till oss på eftermiddagen/kvällen och stanna ända tills vi sätter fram maten på bordet. Då känner man sig tvingad att fråga om han vill ha. Det vill han ALLTID. Han kan tex säga att han ska åka hem och så ser han att jag börjar med maten och då stannar han. Det är absolut inget som helst fysiskt fel på honom och pengar har han gott om så han kan lika gärna laga mat hemma. Hade detta bara hänt nån gång så hade det inte gjort mig något men det händer jämt.
Ibland så kommer min sambo, precis när maten är klar, och frågar om "farsan" också kan äta med oss. Oftast så lagar jag bara mat så det räcker till oss två så då blir det till att slåss om maten.
Känns som att min sambo känner sig tvingad att fråga sin pappa om han ska ha mat. Efter att min sambos mamma gick bort så har vi inte ätit hemma hos honom(svärfar) en ända gång.
EX. Min svärfar och min sambos ena bror och hans barn var hemma hos oss en eftermiddag. Då säger svärfar "jag kommer sen och äter om ni ska grilla"
"vi ska inte grilla, vi ska äta falukorv" sa min sambo.
"det duger det med" sa hans pappa.
"nä nu får du ge dig, du har ju ätit idag, åk hem och laga nåt i så fall" sa min sambo. Hans pappa bara skrattade. Tillsist sa min sambos pappa att han skulle åka och handla. När han går ut ur huset ser han att jag har börjat lagar mat. Min sambos bror och hans barn åker hem men min svärfar stannar kvar i trädgården. Nyss var det så brottom att åka och handla men inte när han fick se att jag höll på med maten tydligen. När det sen var dags att äta var jag tvungen att fråga om han ville ha. Gissa vad svaret blev?
Handlar inte bara om maten, många andra grejer som han gör, gör så att jag kokar av ilska men jag vågar aldrig säga nåt. Förra sommaren köpte vi en sån där stor pool som syns i nästan alla trädgårdar på sommaren. Då kom hans pappa och badade. Hade han med sig badkläder? Nej! Han gick i med kallingar och väl i vattnet tog han av dem!!!! Sa till min sambo att så får han aldrig mer göra. Äckligt!
Jag tycker väldigt mycket om min svärfar men de här sakerna stör mig fruktansvärt mycket. Vågar inte säg nåt till min sambo heller.
Vad tycker ni? Överreagerar jag?