• Bubbibalubbi

ÄL redan? En vecka efter missfallet i v 5

Hade mitt tredje missfall för en vecka sedana, och testade för säkerhetsskull med ett ÄLtest i morse. Och det gav fullt utslag redan. 6 dagar för tidigt enligt min cykel.
    Helskumt! 

• Svar på tråden ÄL redan? En vecka efter missfallet i v 5
  • Bubbibalubbi

Och nu gjorde jag ett gravtest, och strecket var lite starkare än det var för en vecka sedan.
    Hur skumt är inte det?
    Det är definitivt inte starkt nog för vecka 6. Men borde det inte bli svagare efter en vecka? 

• Tetran

Så var det för mig med. Visste inte om det var rester av mitt mf eller en ny grav. Gick till mvc och bad om blodprov. Det visade att det var ett nytt knyte där inne. Han fyller 3 nu i okt. Kolla!

Nybliven änglamamma till min älskade Arvid
  • Bubbibalubbi
    Tetran skrev 2010-08-22 14:45:26 följande:
    Så var det för mig med. Visste inte om det var rester av mitt mf eller en ny grav. Gick till mvc och bad om blodprov. Det visade att det var ett nytt knyte där inne. Han fyller 3 nu i okt. Kolla!
    Härligt! 
    I mitt fall är det knappast en ny graviditet. För det är bara en vecka sedan missfallet, och vi har inte hunnit med sex än.
  • Ladycocos

Det kan ta flera veckor efter ett missfall innan hormonerna är nere på noll-nivå igen, och de flesta ÄLtesterna ger utslag på gravhormonerna!

• Bubbibalubbi

Idag var jag och tog nytt hcg-test för att se om det sjunkit från 25.
    Men nu har foglossningen dykt upp igen. Och illamåndet. Och den enorma tröttheten.
    Kan hcghalterna verkligen stiga i detta läge?

Kanske ska ringa DS imorgon och kolla vad testerna säger, och vad de tycker om saken. 

• Bubbibalubbi

Åkte in idag. Hcgn hade gått upp till 110. Och det är med största sannorlikhet ett X

• mercedes68
    Bubbibalubbi skrev 2010-08-24 16:31:56 följande:
    Åkte in idag. Hcgn hade gått upp till 110. Och det är med största sannorlikhet ett X
    Ursäkta okunnigheten men vad är X. Jag hade missfall för över 8 veckor sedan och plussar igen eller fortfarande.
  • frux
    mercedes68 skrev 2010-09-06 16:19:11 följande:
    Ursäkta okunnigheten men vad är X. Jag hade missfall för över 8 veckor sedan och plussar igen eller fortfarande.
    utomkvedes. När ägget sitter i ledaren.
  • mercedes68

Tack för svaret. Jag hade missfall för över 5 veckor sedan, skrev fel tidigare, men jag plussar för fullt. Inga svaga pluss utan riktiga snabba pluss. Nån som har erfarenhet av HCG som sitter i. Vi har försökt få barn länge och med detta sista missfall trodde jag allt var kört. kanhända det fortfarande är så. Ingen som har erfarenhet att dela med sig.

• mercedes68

Jag kan berätta att fostret var kvar därav hcg. Blir väl nått hemskt av detta.

• Bubbibalubbi
    mercedes68 skrev 2010-09-16 13:19:19 följande:
    Jag kan berätta att fostret var kvar därav hcg. Blir väl nått hemskt av detta.
    Usch, vad jobbigt :(
Svar på tråden ÄL redan? En vecka efter missfallet i v 5