• Joico

Svart ekorre?!

Nyss var vi ute och åkte på en skogsväg och rätt som det är så springer en ekorre över vägen en bit framför. När den sprungit över och in i skogen så sa jag och sambon i mun på varann "en svart ekorre?!".

Så, va? Finns det svarta ekorrar? Den var liksom inte mörkt brun utan riktigt svart, hela ekorren

• Svar på tråden Svart ekorre?!
  • Joico
    Mornie Alantie skrev 2010-08-21 16:10:22 följande:
    Japp, tydligen. Googlade lite snabbt:

www.dailymail.co.uk/news/article-561946/The-p...
    Jag googlade också men de enda jag hittade (iaf på svenska) var att de är väldigt sällsynta och finns i USA och Kanada men bara 1 på tiotusen är svarta. De stod inget om att de fanns i Sverige
  • Mornie Alantie

Men om amerikanska ekorrar kan råka bli svarta kanske svenska också kan? Det är ju ganska vanligt att det finns svarta individer av arter som normalt har annan färg.

Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • Joico
    Mornie Alantie skrev 2010-08-21 16:19:33 följande:
    Men om amerikanska ekorrar kan råka bli svarta kanske svenska också kan? Det är ju ganska vanligt att det finns svarta individer av arter som normalt har annan färg.
    Flört
  • Obrigada

Det är visserligen fem år sen du skrev detta, men jag såg en svart ekorre här i förrgår. Jag bor i Dalsland.

• DeathByPickles

Jag hoppas verkligen att det inte än variant av den grå ekorren, för sådana vill vi inte ha i Sverige.

Är de röda mutanter vore det lite häftigt! Finns det bilder? ^^

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.?
Svar på tråden Svart ekorre?!