• Flickan och kråkan

Regnkläder - galon

Hej hej!

Har lite problem vad gäller att väla regnkläder. Ja, föredrar galon istället för skalkläder. Har en 2½-åring drygt och en på snart 16 månader. Funderar på om man nu till kallsäsongen ska investera i fodrat eller inte. Hade fodrat till lilleman förra säongen, men han var ju så stillasittande då och blir det blött så torkar det ju "aldrig". Har haft Didriksson till äldsta nu. Byxorna är helt hopplösa. Han blir alltid blöt om byxorna innanför från knäna och ner....antar att det är för att resåren nedtill vid foten inte är tillräckligt tajt. Tips någon.

• Svar på tråden Regnkläder - galon
  • Dr Mupp

Ofodrat är bäst. Torkar snabbar och kan varieras om man tex vill ha en fleecebyxa under galonisarna men inte under jackan tex.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • 1969

Jag säger också ofodrat! Råkade köpa en fodrad galonjacka till lillen för ett tag sedan, och trots att fodret är halkigt så är det nästa alltid krångel med påklädningen. Torkar dessutom långsamt. Grejer med fleecefoder köper jag aldrig, hopplösa att ta på.

• 1969

Jag tycker de är relativt likvärdiga, men gillar de med stadigare resårer. Hittade dem på Lindex förra säsongen. Fast sen har jag sett nånstans att Kapp-Ahls fick bäst-i-test.

• 1969

Har det inte förresten varit extremt blött senaste tiden i Göteborg? Jag tycker vi har vadat runt i sjöar snarare än i pölar. Favoriten är ju att sitta länge mitt i sjön. Då blir kanske alla regnkläder blöta till knäna ?

• Flickan och kråkan
    1969 skrev 2010-08-20 08:10:55 följande:
    Jag tycker de är relativt likvärdiga, men gillar de med stadigare resårer. Hittade dem på Lindex förra säsongen. Fast sen har jag sett nånstans att Kapp-Ahls fick bäst-i-test.
    1969 skrev 2010-08-20 08:17:15 följande:
    Har det inte förresten varit extremt blött senaste tiden i Göteborg? Jag tycker vi har vadat runt i sjöar snarare än i pölar. Favoriten är ju att sitta länge mitt i sjön. Då blir kanske alla regnkläder blöta till knäna ?

Min yngsta har haft fodrade från Lindex, fix tror jag det är. De har varit bra. Torkar som sagt "aldrig" om de blir blöta men har hållt vatten ute väldigt bra trots blötvädret här i Göteborg. Både han och storebror har mer eller minde bott i pölar sista tiden - storebror är den som är blöt under. Han hoppar i och för sig mer, men ändå. Igår gick han mest runt och hoppade - sjöblöt upp till knäna ändå.....då är något galet tycker jag. Lillebror var nästan helt torr. Ska kolla lindex och kappahl, och känna ordentligt på resåren helt enkelt.
Svar på tråden Regnkläder - galon