• Pigan

    Fick du "rubbad" mens efter titthålsoperation av cysta på äggstocken?

    Ja, som frågan lyder. Fick du "rubbad" mens efter en titthålsoperation (av cysta på äggstocken)?

    Jag åkte in akut pga blödande cysta på äggstocken. Det blev operation dagen efter där de stoppade blödningen och tog bort blodet som fanns i buken.
    Idag förväntar jag min mens, men den verkar inte komma... Har heller inga tecken på att den ska komma, förutom lite mensvärk. I vanliga fall har jag alla "de vanliga" symtomen innan mens...

  • Svar på tråden Fick du "rubbad" mens efter titthålsoperation av cysta på äggstocken?
  • Mejbibejbi

    Hmm..ingen aning..fick oxå ta bort efter en sprucken cysta på äggstocken, men jag hade p-stav och ingen mens alls då så jag vet inte tyvärr...

  • Bubbibalubbi

    Nu minns jag inte hur det var efter jag plockade bort mina cystor (det var 14 år sedan, och jag hade ingen koll på min mens på den tiden).

    Men efter mitt MA i våras, med skrapning, så tog det några dagar för mensen att starta om. Så jag kan tänka mig att det gör det även om man tar bort en cysta.

    Du ska se att den dyker upp snart.

  • monchichi08

    Gjort det två gånger och den har inte blivit rubbad nån gång, kommit på dagen ändå.

  • Pigan

    Så sant så. Idag kom den, en dag sent. Så den hade inte alls blivit rubbad, tack och lov.


     


    Tack för era svar. :)

Svar på tråden Fick du "rubbad" mens efter titthålsoperation av cysta på äggstocken?