RockingSkåne skrev 2010-08-19 13:05:30 följande:
Håller på att placera mitt barn på förskola och har fått en plats jag inte e riktigt nöjd med. Funderar lite på utedagis som det finns ett par st i vår stad. Är spontant inte jättepigg på det eftersom jag inte vill att mitt barn ska tvingas vara ute när det är kallt och blött men hur har det funkat för er som har era barn på just ute-dagis. Vad är bra eller dåligt? Är barnen glada? Nu kommer hösten och vintern och bara tanken på att själv vara ute en hel dag är ju ruggig. HJÄLP!
Vi har haft vår dotter på utedagis sedan hon var ca 1,5 år och har bara positiva erfarenheter. Ungarna har varit piggare, gladare och friskare i den gruppen än i de andra grupperna i samma samhälle. Vi har alltid haft tillgång till egen lokal så att man kunnat vara inne när vädret varit för kasst/farligt, att käka lunch i och leka i när barnen inte vill ut efter lunchen. Höst/vinter betyder mer kläder, lager på lager och mer genomtänkt men inte bökigare eller svårare för någon.
Hade jag stått i valet vanlig förskola vs uteförskola hade jag absolut valt uteförskola igen!!