• Bonanza

Barnsäkrade ni ert hem när ni fick barn?

Kan vi vara den enda familjen som inte har barnsäkrat vårt hem? Nu är ju barnen stora (3 och 5 år), men inte ens när de var små behövdes det. Jag är lite nyfiken på att se hur det ser ut generellt. Köpte ni hela kittet när ungen föddes? Väntade ni och såg ifall barnet var intresserad av förbjudna saker?

Hur gjorde ni i er familj?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Barnsäkrade ni ert hem när ni fick barn?
  • Göteborgsbruden

Nja barnsäkra är väl att ta i men vi gjorde grejer som att flytta upp knivlådan när hon började nå typ annars inte mycket annat och hon lever än

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
  • Lalalong

Nej, vi väntade och såg om det behövdes och det gjorde det inte.

Blir nog annorlunda med lillan dock... hon är ett litet kvicksilver! Men vi avvaktar och ser.

Klara 060504, Alva 100117
  • Guerita
    Göteborgsbruden skrev 2010-08-18 19:33:14 följande:

Nja barnsäkra är väl att ta i men vi gjorde grejer som att flytta upp knivlådan när hon började nå typ annars inte mycket annat och hon lever än

Samma här. Flyttade knivar utom räckhåll och stoppad petskydd i kontakterna eftersom han var väldigt intresserad av dem. Sen har vi flyttat vissa saker utefter behov. T.ex. under en period skulle han tugga på alla DVD-fodralen så då flyttade vi dem högre upp. Nu är de tillbaka igen eftersom han inte tycker de är så goda längre.
  • ninnione

vi satte upp en grind eftersom trappen stod väldigt tokigt till. o satte spärrar till luckor, men inte för hennes säkerhets skull utan mer att jag inte ville plocka in varenda liten sak 10 gånger per dag...:P återstår att se hur den lilla blir o var som måste åtgärdas då eller om de räcker med de lilla vi gjorde första gången

• salta katten

vissa saker gjorde vi. Flyttade kaffebryggaren vars sladd hängde i golvet och tog bort knivarna som låg i en låda bekvämt nära golvet, tog bort en tung ljusstake i cement som han gillade att gnaga på och dra i.

• Linda1976

Nja, satte grind i trappan och flyttade upp Globalknivarna på list, från lådan.

Det var nog allt, faktiskt. Började stänga toadörren också, onödigt om ungen häller i sig duschkräm eller nåt. 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Jessica85

Petskydd endast hittills..har precis flyttat in här så det kommer upp en trappgrind snart också. Barnspärr till sopskåpet har jag också för det är tydligen väldigt spännande..:D

När mitt äldsta barn var litet så var jag toknoga, ville vara perfekta mamman och bevisa för alla att jag skulle klara av det trots att jag fick barn tidigt..då var det alla möjliga skydd och grejjer men man insåg efterhand att det var egentligen helt onödigt. Antingen hade jag honom under uppsikt eller så var han totalt ointresserad av sånt som kunde vara farligt.

Knivarna har jag lagt i en låda lite högre, det finns ett spisskydd att montera dit men när barnen kommit upp i den längden som spisen är så är dem så pass gamla att man kunnat lära dem att hålla sig undan.

• Tant Green

Ja lite. Flyttade vassa knivar och kemikalier högt upp.

• Tinnys

grind till trappan, flyttade upp knivarna var nog allt. Jo, nu när vi flyttat så sprang de in i en skänk som står i köket så vi har satt på hörnskydd där.

• Kazeer

Vi barnsäkrade alla skåp och lådor i köket, eftersom vi tröttnade på att behöva leta efter saknade köksprylar utanför kattluckan Äldste sonen tömde de nedre köksskåpen ett antal gånger varje dag. Nu ska vi snart flytta och jag tänkte försöka låta bli att barnsäkra köket den här gången, så får vi se vad yngste sonen hittar på.

Knivar diskas omedelbart och läggs tillbaka i sin låda.

Vi har hörnskydd på soffbordet.

Vi har ett spisskydd. Det fanns ett, så vi satte det på plats. Jag vet inte om det egentligen finns ett behov.

Kemikalier är inlåsta i ett slåp i tvättstugan.

I nya huset kommer det att sättas upp en trappgrind. Och med tanke på hur nyfiken yngste sonen är så ska vi nog inköpa petskydd till kontakterna.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Barnsäkrade ni ert hem när ni fick barn?