Väntar 3.e pojken och hade så hoppats på en flicka!?
Mina känslor åker bergochdalbana med mig och jag vet inte hur jag ska sortera dom.
Igår fick vi veta att vi väntar ännu en pojke. Jag har 2 sen tidigare och hade en form av depression då andra pojken kom. Jag älskar honom jätte mkt och ångrar honom inte på något sätt. Men jag hade så önskat mig en tjej redan då, mest kanske för att sambon inte vill ha så många barn.
Nu blev vi gravida igen och bestämde oss för att behålla barnet. Vi hade sagt att skulle vi skaffa en tredje så skulle det vara för att vi ville ha ett barn till och inte för att vi ville ha just en tjej. Men nu var ju graviditeten oplanerad och eftersom tankarna på att det kunde vara en tjej fanns så ville jag inte göra abort. Självklart fanns det många andra faktorer också till att vi valde att behålla barnet, men först och främst förhoppningarna på en flicka.
Sambon sa direkt efter ultraljudet att han hoppats på en tjej och kände sig besviken.. Jag grät i tystnad i bilen på vägen hem och insåg snabbt att jag aldrig kommer att få min lilla flicka. Åtminstonde inte med han som jag är tillsammans med nu. (Jag vet också att allt kan ändras)
Men just nu vet jag inte hur jag ska tackla mina känslor, samtidigt som jag är glad att jag fick veta nu och inte vid förlossningen då jag bara vill njuta av barnet..
Vill gärna ha stöd och råd.. Jag vill ge all kärlek till den här grabben med, men hur tusan blir man en hyffsad grabbmorsa??
Vill också tillägga att vi ville veta kön just för denna situation.