• Linabollis

PCO:are som försöker bli gravida... Här kan vi samlas o snacka av oss lite!!!

Jag heter Lina och är 27 år... För 8 månader sen fick vi vår första dotter Agnes!

Då jag lider av pco så måste vi få lite hjälp på traven! ;)

Äter alltså tabletterna Pergotime för att få ägglossning....

Vi försöker nu för fullt att bli med barn igen... Är nu inne på vårt 3:dje försök och vi längtar som galningar efter ett litet syskon...

Är ni som oss eller jobbar på er första så är ni JÄTTE välkomna hit o bara snacka lite om olika saker som kanske är spännande eller kanske skrämmande...

Har ni frågor så var inte rädda för att ställa dem... Jag ska göra så gott jag kan för att besvara dem!!!

Många "lycka till" kramar

// /Lina

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-18 10:56
    Ja ni brudar...

Mycket har hänt under de här månaderna!

Agnes är inte längre 8 månader utan 1 helt år gammal... :P

Till alla er som fått +, ett jätte grattis och ni andra som väntar just nu, lycka till och ni som väntar med försöken till januari, då jäklar...

Hoppas ni alla får en underbar Jul och ett riktigt gott nyår, för det kan jag lova er att vi ska ha!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-17 16:50
    NU GÖR VI EN ORDENTLIG BIM-LISTA... ALLA, GAMLA SOM NYA, KOLLA UPP DEN SISTA LISTAN OCH UPPDATERA DEN!

ÄVEN NI MED + FÅR SKRIVA IN NÄR DE ÄR BERÄKNADE ATT TITTA UT SÅ KAN VI FÖLJA ER MED! :D

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 18:29
    Plussade äntligen runt den 15 april och nu väntas en liten runt Julafton igen...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-02 13:06
    NU ÄR HAN ÄNTLIGEN HÄR!!!

Vår lille Victor kom till oss den 27 december 2011 och är så gudomligt underbar! 4250g och 52cm lång och enbart 7-8 förlossning...

GE INTE UPP!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-02 13:08
    Hahaha, skulle stå 7-8 TIMMARS förlossning... ;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 22:28
    Hej allihopa!

Har varit borta i sisådär 1 år och såg att jag hade över 3000 missade inlägg.... BOKSTAVLIGEN!

Helt otroligt vilken respons denna tråden fått...

Mina kids är idag 3,5 år och 1,5 år...

Vilken resa det varit och hoppas måååååånga av er blivit med barn....

• Svar på tråden PCO:are som försöker bli gravida... Här kan vi samlas o snacka av oss lite!!!
  • pco

Hej hej jag hoppas mer än gärna in här.

Är en tjej på 24år som bara längtar såååå mkt efter ett barn. Jag har också pco. Har försökt hur länge som helst med att bli gravid. Har provat prego i 3 omgångar utan resultat så nu står vi i kö för ivf..ska på info möte nästa månda o sen på tisdan på nymöte:S hoppas att det blir nåt bra av detta:)

Lyckades du med ditt första barn via prego?

ha det bra 

• LenaP83

jag o sambon har genomgått 2 dubbelkurer med pergo....precis haft en pergofri månad o ska nu när som äta provera o sen när mesen kommer ytterligare pergo kur...fin fina ÄL men inget + ännu ska erkänna att det känns rätt hopplöst

• pco

okej jag förstår att det känns hopplöst men ge inte upp. Tänk att du har lyckats 1gång o kommer göra det igen:) 

Tänk jag då som inte alls svarar på prego alls, har aldrig i hela mitt liv haft ÄL :( 

• Tvillingar11
    pco skrev 2010-08-16 23:53:33 följande:
    okej jag förstår att det känns hopplöst men ge inte upp. Tänk att du har lyckats 1gång o kommer göra det igen:) 

Tänk jag då som inte alls svarar på prego alls, har aldrig i hela mitt liv haft ÄL :( 
    Hej!

Har du frågat om du inte får testa sprutor (utan IVF), bara puregon, gonal F för att äggblåsorna ska växa och sedan ovitrelle för att få ägglossning? Hur kommer det sig att ni går över till IVF efter pergotime?
  • Linabollis

Hej allihopa... Väldigt trevligt att ni tittade in här!!!

Har precis fått skit tråkiga besked... PERGOTIME är slut i hela förbaskade Sverige... Vet inte vad vi ska göra nu för ÄL existerar inte utan dem för mig!

Känns ännu mera hopplöst... :(

• Linabollis
    pco skrev 2010-08-16 22:55:31 följande:
     Hej hej jag hoppas mer än gärna in här.

Är en tjej på 24år som bara längtar såååå mkt efter ett barn. Jag har också pco. Har försökt hur länge som helst med att bli gravid. Har provat prego i 3 omgångar utan resultat så nu står vi i kö för ivf..ska på info möte nästa månda o sen på tisdan på nymöte:S hoppas att det blir nåt bra av detta:)

Lyckades du med ditt första barn via prego?

ha det bra 
    Hej!

Jag blev med barn efter 4 månader , men fick tyvärr missfall 2 dagar senare! Men på första försöket efter missfallet tog det sig, så man kan säga att det tog 8 månader för oss... Men tro mig, de månaderna gick snabbt om man jämnför med graviditeten... ;)

Vi har ju då börjat för´söka med vårt 2 barn nu och det har ju då inte fått så bra... äter trippel dos Pergotime!
  • LenaP83
    Linabollis skrev 2010-08-18 19:28:49 följande:
    Hej allihopa... Väldigt trevligt att ni tittade in här!!!

Har precis fått skit tråkiga besked... PERGOTIME är slut i hela förbaskade Sverige... Vet inte vad vi ska göra nu för ÄL existerar inte utan dem för mig!

Känns ännu mera hopplöst... :(
    Jaaaaaaaaaaaaaaaag vet!!!! v 37 skulle dom komma in igen...d e ju EVIGHETER tills dess!!!
  • sockertopp78

ÅÅÅ...
    Vad tråkigt att ni inte har några tabletter.
    Jag har ju turen att jag har kvar till en kur till om det skulle behövas.

Jag tog min kur den 7/8 och fick en konstig blödning eller lite blod i slemmet. jätte konstigt är det.

För efter vi sexat dag 13 så fick jag lite svamp och tog pevaryl och det var då jag fick dessa blodstänk.
    Så denna månad blir det nog ingen bäbis eftersom man inte fitt for fight till att sexa till det.
    Men hoppet har inte lämnat mig förrän tant röd kommer, vilket jag ej vill.
    Men tror att BIM är den 31/8

Jag har ej blivit erbjuden något blodprov eller VUL men jag ska se om jag får kontakt med min BM hon e privat så hon har låååånga köer och svår att få tag i.

Men jag får prova på måndag.

• pco
    Pomperipossa09

ingen aning varför vi hoppar från prego till IVF . Den 15sep börjar jag spraya. vi ska göra icsi. 
    Hur går det för dig? 
  • Tvillingar11
    pco skrev 2010-08-24 19:52:26 följande:
    Pomperipossa09

ingen aning varför vi hoppar från prego till IVF . Den 15sep börjar jag spraya. vi ska göra icsi. 
    Hur går det för dig? 
    Har du inte frågat varför? beskostar ni ivf själva?

Själv sprutar jag med gonal F men det verkar som att det blir ivf för oss också. Får ägglossning varje gång men det tar sig inte, varför vet jag inte.
Svar på tråden PCO:are som försöker bli gravida... Här kan vi samlas o snacka av oss lite!!!