• Gravid2010

Hur stor skillnad är det på en vinteroverall från H&M och en från Polarn?

Någon som testat bägge delarna och har åsikter?

Hur mycket skiljer det i kvalité mm... mellan ex 499kr (HM) och 1200kr (Polarn)

Är det värt pengarna?

Har bara haft Polarn hittills...men... den första gick ex sönder i fodret..fick dock tillbaka pengarna så det var lugnt ändå... De andra två har varit bra ända tills man tvättat dem några ggr för mycket och impregneringen försvunnit.. Har ej hjälpt att impregnera om heller...utan de blir blöta på knän mm.

Har du tips på något annat märke, så fram med det!!

• Svar på tråden Hur stor skillnad är det på en vinteroverall från H&M och en från Polarn?
  • PetraD

jag skulle inte lägga de extra pengarna på POP, köper HM
    tycker de är jättebra, mina barn ärver av varandra också och håller lika bra

• Xgirl83

Ett tips, även om jag inte har provat den själv, är Lindex FIX-overall. Vattenpelare på 10 000 och kostar 699:-. Om du är medlem (eller går in och blir det) så kan du utnyttja en rabattkod som ger 30% på valfritt plagg, plus att de just nu har 10% extra rabatt på allt på Shop online.
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx&styleid=8339856&path=3403475;3215210;3232580;3456311;111365;1357441

Rabattkoder, gäller t o m 29/8:
    25% på ett valfritt barnplagg F32001
    30% på ett valfritt plagg SELC10321
    30% på valfria jeans SELC10322

Eller om du vill skriva ut och gå och handla i butik:
    www.lindex.com/Archive/PDF_Club/1031jsluv69J-SE.pdf

Men det ska tydligen komma test av overaller i nya numret av Vi Föräldrar, du kan ju annars kolla på det och se vilka overaller som verkar bra.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Gravid2010
    Xgirl83 skrev 2010-08-15 21:48:09 följande:
    Ett tips, även om jag inte har provat den själv, är Lindex FIX-overall. Vattenpelare på 10 000 och kostar 699:-. Om du är medlem (eller går in och blir det) så kan du utnyttja en rabattkod som ger 30% på valfritt plagg, plus att de just nu har 10% extra rabatt på allt på Shop online.
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=833...

Rabattkoder, gäller t o m 29/8:
    25% på ett valfritt barnplagg F32001
    30% på ett valfritt plagg SELC10321
    30% på valfria jeans SELC10322

Eller om du vill skriva ut och gå och handla i butik:
    www.lindex.com/Archive/PDF_Club/1031jsluv69J-...

Men det ska tydligen komma test av overaller i nya numret av Vi Föräldrar, du kan ju annars kolla på det och se vilka overaller som verkar bra.
    ahhh... Jag har handlat mycket från Lindex.. tycker de har bra kläder annars så.. Kikade lite snabbt på deras overall häromdan.. och 30 % är ju inte helt fel! Det blir ju under 500kr...
  • Gravid2010

Ingen mer som har tips om vad man s ka tänka på när det gäller vinteroveraller?

• Gravid2010

till en treåring ska jag kanske tillägga...

• sandy bell

Hm overaller är helt värdelösa enligt mig, jag gillar POP, Fix och didrikson!  enda nackdelen med FIX overallen är väl att den blir väldigt stel när det är riktigt kallt ute.

• jådåsåatt

Har haft en Reima-tec eller pop varje år och kompleterat med en billigare från lindex eller ullared, märker faktiskt väldigt liten skillnad mellan dem.

Förra året hade jag förresten en varför därför-overall, finns på åhlens, som extra och den var riktigt bra. Jag tror nästan hon hade den mer än den från pop.

• alvide

Nanook har bra overaller som inte blir blöta utanpå heller. Finns lite rea numera.

• Xgirl83
    sandy bell skrev 2010-08-15 22:55:33 följande:
    Hm overaller är helt värdelösa enligt mig, jag gillar POP, Fix och didrikson!  enda nackdelen med FIX overallen är väl att den blir väldigt stel när det är riktigt kallt ute.
    Jag kände på FIX i affären idag och den är lite annorlunda mot förra året, tyckte den kändes lite tunnare (och därmed kanske smidigare) samt att det är högre vattenpelare på den i år.  Så en del kanske har ändrats.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • HonSomVet

För att flika in här i tråden, i år har ju H&M-overallen fått hyfsat bra betyg i overall-testet! 5 i vattentäthet! Dock andades den sämst av alla overaller. Men den fick bättre helhetsbetyg än både reima, lindex, kappahl och 8848 Altitude.

Svar på tråden Hur stor skillnad är det på en vinteroverall från H&M och en från Polarn?