• bebi2010

hur startade förlossningen för er? plötsligt, långdraget eller vad det nu kan vara?

Precis som rubriken.. hur startade eran förlossning?
    Jag är gravid med första barnet, och har BF den 31 augusti. Vet att det finns massa liknande trådar runt om här, men känner inte för att leta efter en bra.
    Jag känner av absolut ingenting än, eller lite menssmärtor då och då, men inget mer än så.
    börjar bli orolig för hur smärtan ska vara, och om förlossningen kommer att gå bra.. Men det är vanligt antar jag Flört
    Hoppas någon vänlig själ kan dela med sig av sina erfarenheter. 

• Svar på tråden hur startade förlossningen för er? plötsligt, långdraget eller vad det nu kan vara?
  • Zirkon

Hej :) inte så långt kvar för dig! jag var oxå väldigt nyfiken på hur förlossningen startat hos andra innan jag fick min lilla prinsessa (för 2 månader sedan)
    min förlossning börja med att vattnet gick, satt o kolla på tv, trodde jag fick en kraftig flytning först, för de va inte så mkt vatten, så jag gick på toa, då jävlar börja de forsa ur :p ringde förlossningen som tyckte jag skulle ta på mig en binda o avvakta i en timme, men jag var rätt 100 på att de va vattnet som hade gått, o en binda räcker inte på långa vägar haha :p fick inte värkar förns flera timmar senare, så de va väl lite segt, men lilltjejen var ute efter 26h från att vattnet gick! hon kom på bf +7

stort lycka till nu! de går bra ska du se =)

• Honey1982

Slemproppen lossnade lite i taget en eller två veckor före, sen gick vattnet på natten den 21:e och sonen föddes 33 timmar senare, vid lunchtid den 23:e. Hade haft mycket förvärkar och en ganska aktiv bebis, men allt sånt lugnade ner sig ordentligt sista veckan.

♥ Adam 060123 ♥ Tvåan 100914 ♥
  • Fru LB

Hade inga känningar innan vattnet gick precis när jag somnat. 10 min senare började kraftiga regelbundna värkar. Ringde fl som sa att jag kunde stanna hemma så länge jag orkade. Åkte in efter 3,5 timmar och hann vara inne 2,5 timma innan jag hade min tjej på magen. Ska bli spännande att se hur det blir den här gången.

• Lovergirl80

Hejsan..

Mitt vatten har gått med båda mina tjejer, och inga värkar.

Blivit igångsatt med båda två dagar efter att vattnet gått...

Sitter nu och ska ha nr 3 och vi får väl se hur det blir denna gången..

LYCKA TILL!!

Julia 020720 Emma 090918 Tinda BF 100926
  • Gummsan

*Första, långdragen med pinvärkar i tre dygn... (V40+6)

*Andra, igångsatt med dropp kl 11 och kl 18.06 va hon ute. (V36+1) 

*Tredje, va inne på förlossningen den 21/8 pga svampinfektion, lång tapp ej öppen alls. 23.00 kände jag ilningar, 24.00 hade jag as ont, 00.20 åkte vi och  01.40 va hon ute den 22/8 så de kan gå fort (V38+0). 

*Fjärde, vet ej är i V33+1 idag.... 

• Purlan

Förvärkar natten mellan torsdag och fredag, slutade på morgonen och kände inget på dagen. Värkarna kom tillbaka på fredagkvällen. Blev aldrig jätteregelbundna. Åkte in vid 8.30 på lördagmorgonen och 12.58 föddes sonen (40+5).

Jag hade värkar rätt länge, men de var hanterbara hela tiden så jag tyckte inte alls att det var nån jobbig förlossning. 

• majken10

Jag har BF 21 Aug, och är lyhörd på tecken hela tiden, så svårt att koppla bort dessa tankar nu när det är så nära..

Jag har de senaste 4 nätterna fått mer eller mindre kraftiga förvärkar efter att jag gått upp på toaletten för att kissa mitt i natten, någon annan som känt så? Igår fick jag en så kraftig förvärk mitt på dagen att jag fick andas mig ur den och kunde nästan inte prata (var i telef när det hände) den höll på i ca 40 sek, kan det vara tecken på att det är nära nu? Väntade att det skulle komma fler med icke!

• Egensinnig

Magen började köra igång vid 3-4 på natten. Sedan efter toabesök kände jag att värkarna satt igång. Klarade mig bra i ca 4 timmar sedan fick jag stå upp o profylaxandas för att stå ut i ca 3 tim. Åkte in vid 11 o var 3 cm öppen
    Och bebis kom ut 23.50

Matilda, Matilda........
  • klumpfh

Fick min tredje hinnsvepning på 42+0 vid 15tiden, åkte hem och 16.15 började värkar med fem min mellanrum, åkte in vid 22 då jag hade så ont och bara spydde. Tösen tittade ut 06.48 på morgonen :) så 14,5timme från första värk till hon var ute! Mitt vatten fick de ta då de aldrig gick själv.

• UmmAminah

jag hade inga märkbara sd under graviditeten alls. Inga tecken på någon fl innan heller!
    Det enda som kan vara är att hon fixerades tidigt.. runt v. 32-34 o det kändes lika ända fram till v. 38 så hon sjönk våldsamt. det både kändes o syntes på magen.
    Vi hade massa sex o gick långa promenader dagarna innan o så gick vattnet i 39+1/2 minns inte riktigt.
    fick tid dagen efter för i gångsättning om värkana inte startat. det gjorde dom inte heller så gel sattes dagen efter.
    värkarna började senare o jag fick värkstimulerande efter lite drama med infektion o stressat barn. Hon är född 03.30.

Svar på tråden hur startade förlossningen för er? plötsligt, långdraget eller vad det nu kan vara?