• Kanelkakan

mens efter missfall

hur lång tid tog de innan ni fick mens efter missfall?

• Svar på tråden mens efter missfall
  • Pilgrimmen

För mig kom den som vanligt. Alltså 33 dagar efter första blödningsdagen. Fick mitt missfall i vecka 5. Hade även ett missfall innan sonen blev till och då var jag i vecka 8 och även då kom mensen tillbaka ca 33 dagar efter.

• Tweety

Min mens kom 32 dagar efter själva missfallsdagen då allt kom ut.
    Jag var i v12 men graviditeten hade stannat i v5.

• sugarrush

Fick min mens exakt fyra veckor efter att missfallet skedde, alltså då fostret kom ut. Jag var i vecka 9.

• Kanelkakan

okej.. jag går här o väntar in mensen, har snart gått en månad efter missfallet. Läkaren sa jag skulle vänta en mens innan vi försökte igen. Men alla verkar ge olika råd om de.....

• Fröken Freda

Beklagar ert mf. Anledningen till att de säger så vad jag fattat det som är för att det blir lättare att räkna ut när bäbis kommer om du skulle bli gravid med en gång. Sen ska man ju avvakta med sex så länge man blöder.

Jag fick veta om mitt ma när jag var i vecka 14 och efter att jag blivit igångsatt och fått göra så kallad medicinsk abort så tog det ca 5 veckor innan mensen kom tillbaka. Det var som en vanlig cykel för mig. Men det kan ju variera.

Livet runt trettio och allt vad det innebär daggdroppe.se
  • Kanelkakan

Min läkare sa att risken för missfall igen blev större om man inte vänta in en mens. Så fråga jag en barnmorska här på "fråga experten" hon hade aldrig hört de, utan de va mer som du sa Fröken freda, att de va lättare o räkna ut nästa graviditet.
    Ha en bra dag alla där ute =) 

• LyckligFru

Beklagar MF :( vet hur det känns.
    när jag fick mf i v 6 så sa läkaren att det var helt ok att börja igen utan mens emellan, så det finns många olika råd om hur länge man ska vänta en del säger tre månader och andra t.o.m halvår. men direkt när jag slutat blöda körde vi på igen och blev gravid direkt :) är i v. (11+0 enligt FL) sen måste man ju känna efter psykiskt att man är redo på nytt. Direkt när det hände kände jag bara nej vill inte på ett tag men när jag blödigt färdigt så kändes det ok och jag ville mer än någonsin :)
    Lycka till med allt och ta hand om er :) trevlig helg!

• Kanelkakan

Lycklig fru: de måste kännas skönt å bli gravid så snabbt igen..... =)  Hur mår du nu då? mkt illamående å så??  barnmorska sa att de kan blir lättare o bli gravid efter ett missfall.... jag hoppas på ett plus snart =)

• LyckligFru

jo det var jätte skönt att det gick så snabbt, då kunde jag bli lika glad igen som innan, men klart oron fanns där, när man väl gått igenom ett MF så vill man ju verkligen inte gå igenom det igen men allt har gått jätte bra hittills, fick rejält illamående i vecka 6 som envist hållit i sig ännu ( är i vecka 11+1 ) och trött förstås, men inga kräkningar. Känner mig mer gravid nu än sist, brösten ömmar på ett annat sätt denna gång och snart kan man pusta ut lite mer när man gått 12 fulla veckor. Denna grav har känts mer på riktig och har haft en stark känsla av att det kommer gå bra denna gång. har tänkt: jag väntar ett barn inte ett missfall :)
    du kommer nog att bli gravid igen snart, bara du känner att du är redo så är det bara att köra på igen :) du ska se att det kommer att gå bra. jag hade aldrig vågat trott att det skulle gå så snabbt som det gick men nu är lyckan stor och vill nu bara att vi ska må bra och att det kommer en frisk liten bebis i mars :)
    Lycka till och sköt om er :)

• Kanelkakan

Å va skönt å höra =) Hoppas att allt går bra för er så storken kommer i mars =) Vi känner oss mer än redo att få ett plus. Men de klart oron kommer säkert vara där att man ska få missfall igen. Innan jag fick reda på att jag hade fått missfall hade jag de på känn. Hade inte mycke symtom och så kände jag mig inte gravid. Så jag hoppas på illamående nästa graviditet =)

Svar på tråden mens efter missfall