• Carr0n

Någon som har bilbarnstolen fram i volvo v70 -00?

Vi har precis köpt ny bil (volvo v70 -00) och fått testa olika stolar, men ingen passar. Bältet är alldeles för kort i passagerarsätet!!
    Vi hade en akta graco duoflex till våran dotter, men den kan inte sitta i framsätet pga det. Tyvärr har vi redan två bilbarnstolar i baksätet, så hon måste sitta fram!
    Ringde volvo och det gick inte att byta ut bältet till ett längre, det skulle bli väldigt kostsamt.
    Kille trodde knappt att volvos egna stol skulle få plats fram, så vilken stol ska man då ha?

Jag skulle få komma imorgon och prova volvos egna stol, men jag är väldigt skeptisk, bältet är alldeles för kort för att hon ska kunna få plats med benen i stolen.

Vad har ni för stol i framsätet på eran volvo v70 med kort bälte?
    I baksätet är det ju inga problem.

• Svar på tråden Någon som har bilbarnstolen fram i volvo v70 -00?
  • tinis77
    Carr0n skrev 2010-08-12 12:18:32 följande:
    Vi har precis köpt ny bil (volvo v70 -00) och fått testa olika stolar, men ingen passar. Bältet är alldeles för kort i passagerarsätet!!
    Vi hade en akta graco duoflex till våran dotter, men den kan inte sitta i framsätet pga det. Tyvärr har vi redan två bilbarnstolar i baksätet, så hon måste sitta fram!
    Ringde volvo och det gick inte att byta ut bältet till ett längre, det skulle bli väldigt kostsamt.
    Kille trodde knappt att volvos egna stol skulle få plats fram, så vilken stol ska man då ha?

Jag skulle få komma imorgon och prova volvos egna stol, men jag är väldigt skeptisk, bältet är alldeles för kort för att hon ska kunna få plats med benen i stolen.

Vad har ni för stol i framsätet på eran volvo v70 med kort bälte?
    I baksätet är det ju inga problem.
    Har ni testat med 3 stolar i bak? Jag har en volvo 855 med 3 stolar i bak, funkar bra. Annars kanske en britax two-way kan funka, finns en alternativ bältesdragning för korta bälten.
    *Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08* Isabell 8/1-10* martinas.myshowroom.se/
  • skruttplutt

Vi har en britax hi-way, använder hela bältet men det går å den sitter bra. Funkar även bra med britax two-way om man kör med den alternativa bältesdragningen.

• Carr0n
    tinis77 skrev 2010-08-12 16:35:28 följande:
    Har ni testat med 3 stolar i bak? Jag har en volvo 855 med 3 stolar i bak, funkar bra. Annars kanske en britax two-way kan funka, finns en alternativ bältesdragning för korta bälten.
    Ja, det funkar inte med 3 stolar bak. Då måste vi som kör (jag och min sambo, vi båda är välidgt långa) sitta med knäna i instrumentpanelen, det går ju inte.
  • Carr0n
    skruttplutt skrev 2010-08-12 17:43:51 följande:

Vi har en britax hi-way, använder hela bältet men det går å den sitter bra. Funkar även bra med britax two-way om man kör med den alternativa bältesdragningen.

Vi har två Britax hi-way i baksätet till grabbarna. Provade en fram, men det gick inte alls det heller. Barnet satt framåtlutat för att bältet var så kort.
  • tinis77
    Carr0n skrev 2010-08-13 08:54:02 följande:
    Vi har två Britax hi-way i baksätet till grabbarna. Provade en fram, men det gick inte alls det heller. Barnet satt framåtlutat för att bältet var så kort.
    Då tycker jag att ni ska testa en britax two-way. Den funkar om man använder den alternativa bältesdragningen. Jag har haft så i våran gamla volvo, oxå kort bälte.
    *Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08* Isabell 8/1-10* martinas.myshowroom.se/
  • intresserad80

Har en brio 2-way plus i framsättet....men det är precis att det räcker till!

• intresserad80

menade britax...........

Svar på tråden Någon som har bilbarnstolen fram i volvo v70 -00?