• Alexandra84

Vad kan jag tatuera in på armen.... Ska relateras till mina barn. Snälla hjälp mig!

Jag ska nu snart tatuera mig. Jag har inte beställt tid eller så, men jag vill göra detta nu.
    Men jag vet inte vad! Att den ska var på insidan av underarmen vet jag... Men vad?
    Snälla, är det nån som kan ge mig lite tips på vad jag kan göra? Jag kom på att jag skulle kunna ta en text, dikt eller fras kanske? Blir det lustigt? Om inte, vad skulle det kunna stå?

Jag tänkte först att jag skulle tatuera in 3 stjärnor och i varje så skulle min barns födelsenummer stå... Men det känns lite tråkigt...

Så är det nån som vill ge lite ideer, förslag och synpunkter så tar jag gärna emot dom.
    Tack.

• Svar på tråden Vad kan jag tatuera in på armen.... Ska relateras till mina barn. Snälla hjälp mig!
  • Winterfresh

Be barnen, om de är stora nog, att rita något fint till dig. Då får du garanterat en tatuering som ingen annan har.
    Dikt funkar också bara den inte är för lång, på latin...skulle jag själv kunna tänka mig

Ska själv ringa och beställa tid hos tatueraren som jag gjort mina andra 2. ska tatuera min mina barns namn på persiska gjort som två teckningar...*svårt att förklara*

• J Anttila

Hat du något hand el foravtryck från när de var små så är det jätte fint. En kopis till mig har gjort så och det är bara så fint.

ERIK Mammas lill hjärta
  • Alexandra84

Barnen är tyvärr så små att deras teckningar inte liknar något... Annars är det en toppen ide!!

Jag funderade på det med deras avtryck, men eftersom dom är 3 stycken så blir det nog lite för mycket... Eller? Har avtryck allt ifrån att dom varit 3 veckor och fram tills nu ungefär. Äldsta är 5år.

Men jag funderade lite på en sak... Finns det inget fint tecken (land oviktigt). Det finns ju mamma statyer, men fins det nån symbol för just mamma?

• msister

Namnet som ena delen av ett hjärta och födelsedatumet som den andra delen. Olika färger, för varje hjärta, som reprensenterar deras personligheter?

Har haft liknande funderingar på att göra en tatuering som symboliserar mitt barn. Var inne på namnet först men tänk om hon avskyr sitt namn när hon blir äldre och ändrar det.
    Födelsedatumet. Gillar itne tanken på att våran tidsräkning började när Jesus föddes eftersom jag inte tror på Gud och hela det köret.
    Stjärntecknet känns lite 80-tal. En skorpion.
    Hand- eller fotavtryck känns som alla har tatuerat redan.
    Vikten, nja.
    Längden då. Ja! Jag tatuerar en 52cm lång linje på armen som får representera henne!
    Ska nog vänta tills hon kan rita mig ett motiv istället...

Svar på tråden Vad kan jag tatuera in på armen.... Ska relateras till mina barn. Snälla hjälp mig!