• Smultronpuss100

När ska jag berätta på jobbet? Det syns ju att jag är svullen...

Är i vecka 11 (lyckades med FET) och ska börja jobba på måndag.
    Normalt är jag ganska vältränad, men nu har jag 
    svullnat upp en del runt mage och lår (vilket inte är så konstigt) så det syns att jag 1) antingen ätit för mycket eller 2) är gravid i sommar. Jag får inte på mig mina favoritjeans som är rätt tighta, längre.

På mitt jobb är de ganska framfusiga med privata frågor, så det skulle inte förvåna mig om jag på måndag direkt får frågan om jag är gravid eller bara tjock. 

Jag har skaffat kläder som skall försöka dölja det lite, och köpt gravid-bh (vilket gör att brösten ser normalstora ut trots att de också vuxit)

Helst vill jag vänta till v.13 men jag tror som sagt att frågorna kommer att komma tidigare än så.

Fortfarande är jag lite orolig för att få missfall och vill helst vara igenom den värsta riskzonen (är jag det?).

Goda råd emottages tacksamt! 

• Svar på tråden När ska jag berätta på jobbet? Det syns ju att jag är svullen...
  • anirac1

Berätta när du själv känner dej redo. Skulle dom fråga inom kort så svara inte vad du vet....

• Smultronpuss100

Tack Anirac1! Kram

• LivL

Skulle dom fraga sa sag till dom att mind:a sina egna business och du antar att du ar tjock bara. Tack for den...

• PoppuRed

Jag är också gravid och är i v 6 . jag ska på mitt första besök då jag är i v 11  tänkte berätta efter det faktiskt om det inte syns innan. för jag ahr funderat påd et där. blir det missfall får de förmodligen veta ändå.. men jag hanterar det annorlunda om de inte är involverade direkt.. jag ahr ockå framfusiga kolleger ;)

• Smultronpuss100

Hej LivL och PoppuRed!

Tack för era tips! Synd att man ska behöva ha framfusiga kollegor som inte vet bättre än att inte fråga sådana här typer av frågor.

Men som sagt, tack!
    Lycka till! 

Svar på tråden När ska jag berätta på jobbet? Det syns ju att jag är svullen...