• IngentingAlls

Hjälp mig att få glansigt hår!

Jag har väldigt tjockt hår som lätt blir frissigt och saknar glans. Det blir tovigt och trassligt väldigt lätt och det är svårt att borsta ur. När jag har varit hos frisören så gör hon alltid så att mitt hår får så mycket lyster och glans. På något sätt får hon håret även att inte alls bli så trassligt och jobbigt som det kan vara. men jag lyckas aldrig med det hemma.

Vad ska man använda för produkter för att få det sådär härligt lättskött? Jag är inte ute efter någon inpackning för håret utan något jag kan sätta i håret efter duschen eller när jag gjort iordning håret som ger mer glans och gör det mer lätthanterligt.

Någon som har några tips? Vad är det hon kan använda för att få håret så lätt?

• Svar på tråden Hjälp mig att få glansigt hår!
  • AnnelieTyresö

Vad använder du för produkter i övrigt?

Har du testat salongsprodukter?

• IngentingAlls

Jag använder i princip inga produkter. Är verkligen analfabet när det gäller hår. Det enda jag har använt är hårspray för att fixa luggen i princip. Ibland mouse(stavningen?).

Jag har nog aldrig provat salongsprodukter. Undviker det helst då de brukar vara lite väl dyra för min budget.

• Puls

Använder du balsam?

Kan det vara B-vitaminbrist, det kan ge sånt hår, men då brukar man tappa rejält med hår också.

• IngentingAlls
    Puls skrev 2010-08-11 02:48:03 följande:

Inpackning?

Nej det är inget alternativ. har aldrig upplevt att håret blivit bättre av inpackning.
    Puls skrev 2010-08-11 02:49:15 följande:

Använder du balsam?

Kan det vara B-vitaminbrist, det kan ge sånt hår, men då brukar man tappa rejält med hår också.

Jag använder balsam. Tappar inget hår vad jag vet och har väldigt starkt hår som tål det mesta. Jag vet inte om det verkligen skulle kunna vara någon form av vitaminbrist men det har jag lite svårt att tro... Har alltid haft det så.
  • Kompisen

Prova silikondroppar. De är jätte bra. Lycka till!!!!

• Joico

O då undrar jag: Varför har du inte frågat frisören vad hon använder, helt enkelt? Obestämd
    O ett tips: Jag handlar mina frisörprodukter från feelunique.com!

• IngentingAlls
    Joico skrev 2010-08-11 11:39:41 följande:
    O då undrar jag: Varför har du inte frågat frisören vad hon använder, helt enkelt? Obestämd
    O ett tips: Jag handlar mina frisörprodukter från feelunique.com!
    Det var ett tag sedan jag var hos henne och vi har alltid så mycket att prata om att jag glömmer bort att fråga henne >_<
  • Joico
    IngentingAlls skrev 2010-08-11 14:25:10 följande:
    Det var ett tag sedan jag var hos henne och vi har alltid så mycket att prata om att jag glömmer bort att fråga henne >_<
    Hehe okej, lätt hänt Fråga nästa gång!
    Kolla på feelunique (väl valuta SEK upptill på sidan), det är mkt billigare än i Sverige. Du kan ju försöka hitta på någon produkt efter din hårtyp, typ om du har färgat hår eller lockigt hår osv.
  • dotty

jag har också trassligt hår. naturligt vågigt/skruvlockigt och blir lätt frissigt. det är lixom strukturen på håret som är oglansigt, det har inget med hårets kondition att göra.

mitt hår blir blankt om jag stylar det (platttång eller blåsa det slätt). när jag vill ha det lockigt så har jag i produkter när det fortfarande är blött, så att hårstråna håller ihop medan de torkar. det är när det torkar och hårstårna ger sig av åt olika håll som det blir trassligt och inte ser blankt ut.

såhär gör jag: när det är blött så sprayar jag med en lockspray som gör att lockarna håller ihop sig och hårstråna ligger jämte varandra istället för att tvärsa varandra. jag kramar upp håret lite då och då så de håller ihop och blir lite studsiga. när håret bara är fuktigt kramar jag i lite plattserum. det är typ som silikondroppar och gör att håret glänser. dagen efter när det är lite trassligt och mindre blankt så fuktar jag håret lite och kramar tillbaka lockarna.

men det viktigaste är att INTE borsta. borstning gör att hårstråna separerar och det ser trassligt ut. borsta och kamma ska du göra när det är blött så att håret kan klumpa ihop sig lite igen.

plattar jag håret är det inte lika noga med borstningen eftersom hårståna ligger slätt jämte varandra utan produkter. men brukar släta ut det med plattserum ändå så det håller sig blankt.

• En Elva

Vad menar du? Först ska man inte borsta håret blött och i nästa rad så ska man tydligen bara borsta då det är blött.

men det viktigaste är att INTE borsta. borstning gör att hårstråna separerar och det ser trassligt ut. borsta och kamma ska du göra när det är blött så att håret kan klumpa ihop sig lite igen.

• Delfinis

jag har precis likadant, det är jätte torrt och tråkigt ,speciellt nu när jag är gravid men jag har börjat använda olivolja när jag tvättar håret.Bara några droppar och det fungerar jätte bra om jag bara skall ha det nedsatt eller platta det....
    läste om det i en skvaller tidning att Jennifer Aniston gör så, så jag testade och det fungerat jätte bra:)

Svar på tråden Hjälp mig att få glansigt hår!