• Lilla08a

Sy barnkläder, nybörjare och proffs!

Hej!

Detta är mitt första inlägg och jag kanske är helt ute och cyklar..
    Men jag tänkte höra om det finns något intresse för sömnad av barnkläder?

Det jag skulle vilja öppna till hösten är en lokal dit man kan komma medan man är föräldraledig och vara kreativ!
    jag kommer själv att vara föräldraledig och barnen ska självklart kunna följa med! En öppen förskola/syjunta :P

Min tanke är att man tar med sig tyg/garn själv och sen har jag overlock, covertitch och vanliga symaskiner eller stickor och virknålar att låna. även mönster, saxar, nålar, tråd och annat man kan tänka sig att behöva.
    Sen kan man fråga mig eller varandra och dela ideér och kunskaper! Samtidigt som barnen får leka och vara barn!

Självklart behöver du inte sy just barnkläder, utan du kan sy/brodera/stick/virka - vara kreativ!
    Vi skulle kunna ha "tema" veckor där man kan sy en velour byxa ena veckan och en t-shirt andra.
    Jag har hur många ideér som hellst!

Den enda nackdelen är att det skulle behöva kosta något..
    Den delen är den egentliga orsaken till detta inlägg. Jag vill absolut inte att det ska bli något som ska gå med vinst, men inte heller att jag ska behöva stå för allt. En summa som ska täcka lokalhyra, el, lite nya mönster då och då och service/lagning av maskinerna.
    Skulle det vara konstigt att ta någon form av inträde, eller "klippkort".
    Hur skulle ni vilja göra? Finns det någon som är intresserad ?
    Alla tankar och åsikter är välkomna!

Jag letar billiga lokaler i stockholmsområdet i detta nu! Jag satsar för fullt på att ha hittat en till 1:a Oktober.
    Kolla in min blogg om ni vill se vad jag har gjort/håller på/vill göra - http://Lilla08a.blogg.se

Svar på tråden Sy barnkläder, nybörjare och proffs!