Tre dagars inskolning?
Jag undrar om någon här har erfarenhet av tre dagars inskolning på dagis? Sonen ska skolas in om ett par veckor och på vårt dagis har de börjat med tre dagars. Å ena sidan tror jag att det skulle kunna gå bra. Sonen är väldigt trygg och harmoniskt och redo att knyta an till andra personer. Han tycker också att det är superroligt med andra barn och glömmer oss totalt när det finns andra barn att leka med. Å andra sidan kan jag inte låta bli att känna mig lite orolig och tycka att det är väl kort med tre dagar.
Vi har varit och hälsat på ganska ofta och lekt ute på gården, så både fröknarna och dagis är bekanta. Vi åker eller går förbi så gått som dagligen och säger då att det är hans dagis. Så jag tycker att han är ganska väl förberedd även om vi bara har varit inne i lokalerna ett par gånger.
Jag antar att det finns möjlighet att förlänga inskolningen om det blir jobbigt för honom, eller vad tror ni? Jag kan vara med längre än de tre dagarna, så det är inga problem för oss att förlänga om vi upplever att sonen behöver det.