• Lambi87

Britax Multi-Tech

Jag funderar på att köpa den till min stumpa. Men hon väger bara 7,5 kg, men är rätt så lång för sin ålder. Den stolen är ju från 9 kg, men varför står det från ca 9 kg/9 månader?

Hur kan jag göra? Hur funkar det ur försäkringssynpunkt tror ni?

• Svar på tråden Britax Multi-Tech
  • cicci85

Har du provat henne i stolen? Om hon sitter bra med bältet så ska det inte göra nåt att den är godkänd från 9 kg säger de på babyaffärerna.

• Lysmasken

Jag har den stolen men jag är inte nöjd med den. Är alldels´för klumpig och tar mkt plats. Hade velat göra om mitt val av bilbarnstol.

Isabelle 051204 Filippa 080401 BF 100809
  • Triple Trouble

Nä, den skulle jag inte köpt till en sån liten, den köpte jag till min dotter vid 3,5 då hon hade vuxit ur sin britax secura för hon är så lång, och jag vill ha henne bakåtvänt länge till, hon är nu snart 5 och den är toppen bra!Finns ingen bakåtvänd stol som du kan ha så länge.

Den är inte så ombonad för små barn, britax secura är jättebra för mindre barn, vet ej vilken vikt den är i från dock. och om den finns kvar. Till våra två andra barn har vi två britax high way, också helt okej för mindra barn, men securan går att luta i liggläge om de somnar.

• Joico

Sålänge hon sitter bra i stolen så är det, som sagt, ingen fara. Men bältet måste hamna rätt. Viktigt är också att ju stolen passar i bilen - många glömmer den biten och står sen och svär hemma för att stolen inte sitter nå bra Britax Hi-way är annars också en populär stol, godkänd från 0kg

• cicci85

Britax Secura är från 0 kg, tyvärr har den utgått! Håller med om att den är en toppenstol!

• Lambi87

Självklart så ska jag prova stolen i bilen!
    Får kolla på en Britax High-Way då! :) Den var mitt andraval...
    Har hört så mycket negativt om så många andra stolar.

Svar på tråden Britax Multi-Tech