• Jennie1987

Proveramens + Pergostart!

Hej på er alla härliga tjejer!

Nu har jag fått ännu en mens med hjälp av Provera. Första blödningsdagen idag, vilket innebär Pergotime på tisdag! Dubbelkur. Känns lika härligt som inför alla starter. Och som alltid hoppas man att det ska gå vägen denna gången...

Är det någon annan som är i Pergodjungeln? Det finns ju massvis med trådar om detta, men dom blir så röriga efter ett tag med massor av svar som man inte riktigt orkar läsa igenom, ialla fall inte jag ;) Så ni kan väl dela med er av era erfarenheter?

Jag är hur som helst jätteglad över min mens som kom idag! Jag får aldrig egen mens, så jag riktigt längtar efter den mellan varven :) Men mest ser jag fram emot Pergostarten och VUL för att se om nåt ägg mognat till sig!!

• Svar på tråden Proveramens + Pergostart!
  • Matematik

Hejsan! Jag började äta pergotime idaag! :) Känns helt fantastisk, detta är första gången för mig!

• Jennie1987
    Matematik skrev 2010-08-07 18:18:33 följande:
    Hejsan! Jag började äta pergotime idaag! :) Känns helt fantastisk, detta är första gången för mig!
    Åh, vad roligt! Hoppas du får en fin ägglossning! :)
    Jag ska börja på tisdag, och längtar massvis! :)
    Det blir min tredje gång... Ska äta dubbelkur.
    Du äter enkelkur nu då när det är första kuren?
    Lycka till! :)
    w
  • Matematik
    Jennie1987 skrev 2010-08-07 19:21:04 följande:
    Åh, vad roligt! Hoppas du får en fin ägglossning! :)
    Jag ska börja på tisdag, och längtar massvis! :)
    Det blir min tredje gång... Ska äta dubbelkur.
    Du äter enkelkur nu då när det är första kuren?
    Lycka till! :)
    Detsamma! :) förstår det, jag fick vänta i 4 veckor innan jag kunde börja pga semester och sånt. Hemsk väntan :P
    Har du ägglossat ngn gång eller fått ägglossning och inte blivit ravid?
    Jag äter enkelkur nu.
    Lycka till du med! =)
  • Jennie1987
    Matematik skrev 2010-08-07 20:09:42 följande:
    Detsamma! :) förstår det, jag fick vänta i 4 veckor innan jag kunde börja pga semester och sånt. Hemsk väntan :P
    Har du ägglossat ngn gång eller fått ägglossning och inte blivit ravid?
    Jag äter enkelkur nu.
    Lycka till du med! =)
    Ja, fy, väntan är alltid värst!
    Jag har ägglossat, men inte blivit gravid.
    Får sätta hoppet till denna kuren nu :)
  • Matematik
    Jennie1987 skrev 2010-08-08 19:09:40 följande:
    Ja, fy, väntan är alltid värst!
    Jag har ägglossat, men inte blivit gravid.
    Får sätta hoppet till denna kuren nu :)
    Hmm, ok, men att du har ägglossat är ju iaf jättebra! :) Jag vet inte om ja nånsin ägglossat och ja vet itne heller vilken dag ja borde ägglossa på med pergo, vet du de?
    Elelr det kanske äör olika för alla. Men men får se hur det blir!
  • Jennie1987
    Matematik skrev 2010-08-10 10:31:36 följande:
    Hmm, ok, men att du har ägglossat är ju iaf jättebra! :) Jag vet inte om ja nånsin ägglossat och ja vet itne heller vilken dag ja borde ägglossa på med pergo, vet du de?
    Elelr det kanske äör olika för alla. Men men får se hur det blir!
    Ja, det känns skönt att ägglossningen verkar funka med Pergotime ialla fall :)
    Såhär brukar det vara för mig:
    Jag äter Pergotime dag 5-9.
    Sen får jag göra ett VUL runt dag 12.
    Då ser läkaren ungefär när jag bör ägglossa, det kan variera lite beroende på hur äggblåsorna ser ut.
    Mina äggblåsor har inte varit jättestora när jag varit på VUL, 12 mm och 16 mm (om jag minns rätt, fy vad fort man glömmer!!).
    Dom säger att det släpper när det är ca 18-22 mm. Och då räknar man att äggblåsan växer 2 mm per dag.
    Så då kan man ju räkna lite själv också :)
    Min läkare brukar säga att jag och sambon ska mysa till det från dag 12 fram tills ägglossningen tros vara över.Hoppas du blev lite klokare av det ;)

Hur mår du av medicinen? Känner du av den?
    Jag tog mina två första tabletter idag, och känner ingenting.
    Första kuren mådde jag jättedåligt av!
    Men det har bara blivit bättre och bättre, för kroppen vänjer sig, har jag hört :)
    Ska du få gå på VUL?

Nu håller vi tummarna stenhårt att det blir en fin ägglossning och förhoppningsvis ett plus!! :)
  • Matematik
    Jennie1987 skrev 2010-08-10 21:33:12 följande:
    Ja, det känns skönt att ägglossningen verkar funka med Pergotime ialla fall :)
    Såhär brukar det vara för mig:
    Jag äter Pergotime dag 5-9.
    Sen får jag göra ett VUL runt dag 12.
    Då ser läkaren ungefär när jag bör ägglossa, det kan variera lite beroende på hur äggblåsorna ser ut.
    Mina äggblåsor har inte varit jättestora när jag varit på VUL, 12 mm och 16 mm (om jag minns rätt, fy vad fort man glömmer!!).
    Dom säger att det släpper när det är ca 18-22 mm. Och då räknar man att äggblåsan växer 2 mm per dag.
    Så då kan man ju räkna lite själv också :)
    Min läkare brukar säga att jag och sambon ska mysa till det från dag 12 fram tills ägglossningen tros vara över.Hoppas du blev lite klokare av det ;)

Hur mår du av medicinen? Känner du av den?
    Jag tog mina två första tabletter idag, och känner ingenting.
    Första kuren mådde jag jättedåligt av!
    Men det har bara blivit bättre och bättre, för kroppen vänjer sig, har jag hört :)
    Ska du få gå på VUL?

Nu håller vi tummarna stenhårt att det blir en fin ägglossning och förhoppningsvis ett plus!! :)
    Hej, tack så mycket för infon =D
    Jag ska på VUL dag 14 i cykeln, måndag. Vi bästämde igår att vi ska ha sex varje dag tills cykeldag 25 :)
    Jag blev lite yr av pergon faktiskt, men annars ganska bra, väldigt grinig, men det är jag älltid när jjag äter hormoner och sånt! Idag tog jag sista tabletten och känner ingenting nånstans... Får vänta och se vad hon säger vid VUL på måndag!
    Hur menar du med jättedåligt?

Ja, vi får verkligen hoppas att det funkar nu, jag har en känsla av att du kommer lyckas denna gång, med mig själv vet jag inte riktigt, kanske tar ett par kurer till! Men jag hoppas såklart att det funkar denna gång!
  • Jennie1987
    Matematik skrev 2010-08-11 22:30:38 följande:
    Hej, tack så mycket för infon =D
    Jag ska på VUL dag 14 i cykeln, måndag. Vi bästämde igår att vi ska ha sex varje dag tills cykeldag 25 :)
    Jag blev lite yr av pergon faktiskt, men annars ganska bra, väldigt grinig, men det är jag älltid när jjag äter hormoner och sånt! Idag tog jag sista tabletten och känner ingenting nånstans... Får vänta och se vad hon säger vid VUL på måndag!
    Hur menar du med jättedåligt?

Ja, vi får verkligen hoppas att det funkar nu, jag har en känsla av att du kommer lyckas denna gång, med mig själv vet jag inte riktigt, kanske tar ett par kurer till! Men jag hoppas såklart att det funkar denna gång!
    Åh! Då ska jag hålla mina tummar för att det ser bra ut på måndag! Man längtar ju jättemycket till VUL! :)
    Ja, fy vilka humörsvängningar man kan få av dessa mediciner!
    Jag mådde riktigt dåligt första kuren, såg dubbelt, mådde väldigt illa, fick otroligt jobbiga vallningar, kunde knappt jobba när jag fick dessa "anfall" av svett! Det var fruktansvärt!
    Men som sagt så har det lugnat ner sig, och nu känner jag inte av det så värst mycket.
    Satte mig vid köksbordet och grät en skvätt förut, det är allt.

Åh, det känns skönt att det finns någon som har en sån känsla för att det ska lyckas för mig! Jag själv vacklar otroligt mycket och vet varken ut eller in. Men nu ska man äta upp sina piller och vänta på VUL, så får man se hur det ser ut :)
    Håller tummarna för dig!
  • Matematik
    Jennie1987 skrev 2010-08-11 22:35:49 följande:
    Åh! Då ska jag hålla mina tummar för att det ser bra ut på måndag! Man längtar ju jättemycket till VUL! :)
    Ja, fy vilka humörsvängningar man kan få av dessa mediciner!
    Jag mådde riktigt dåligt första kuren, såg dubbelt, mådde väldigt illa, fick otroligt jobbiga vallningar, kunde knappt jobba när jag fick dessa "anfall" av svett! Det var fruktansvärt!
    Men som sagt så har det lugnat ner sig, och nu känner jag inte av det så värst mycket.
    Satte mig vid köksbordet och grät en skvätt förut, det är allt.

Åh, det känns skönt att det finns någon som har en sån känsla för att det ska lyckas för mig! Jag själv vacklar otroligt mycket och vet varken ut eller in. Men nu ska man äta upp sina piller och vänta på VUL, så får man se hur det ser ut :)
    Håller tummarna för dig!
    Hmm, det låter inte kul. Är glad jag slapp biverkningarna, de västa iaf.
    Väntan är det värsta, förut började jag också gråta över allt, kändes som om allt går emot nu.. (inte bara barnplanerna)Men men, det vänder väl snart, det brukar ju gå lite fram och tillbaka!
    När ska du på VUL?
     :)
  • Jennie1987
    Matematik skrev 2010-08-12 00:18:40 följande:
    Hmm, det låter inte kul. Är glad jag slapp biverkningarna, de västa iaf.
    Väntan är det värsta, förut började jag också gråta över allt, kändes som om allt går emot nu.. (inte bara barnplanerna)Men men, det vänder väl snart, det brukar ju gå lite fram och tillbaka!
    När ska du på VUL?
     :)

Ja, de där tankarna kommer och går här också. Allt känns hopplöst vissa stunder, och jag faller ihop och gråter!
    Men efteråt känns det mycket bättre, när man fått ur sig lite grann, då ser man allt lite ljusare :)

Jag ska på VUL på tisdag :) Läängtar!!

Svar på tråden Proveramens + Pergostart!