AC:s hämta barn kurs
Hej!
Tänkte gå AC:s hämta barn kurs. Någon som gått den och kan berätta vad ni tyckte?
Trevlig helg!
Hej!
Tänkte gå AC:s hämta barn kurs. Någon som gått den och kan berätta vad ni tyckte?
Trevlig helg!
Vi gick den men det var 2005, så jag vet inte om innehållet är detsamma. Det var en heldag från 9-18 om jag inte minns fel. De tog upp resetips, anknytning, barnsjukdomar, mat osv. Väldigt bra tyckte jag. Vi var flera som just fått barnbesked innan kursen, så den var extra intressant att gå just då!
Tack för ditt svar!
I dagsläget är det 5 tillfällen a 2h.
Någon annan som har erfarenhet?
Det finn ju även en föreläsning om anknytning även mor-farföräldra/anhörig föreläsning.
Någon som gått dem?
Hej igen!
Mina föräldrar gick de och tyckte att den var bra. Just min styvfar hade lite svårt att förstå varför han inte skulle få ta upp barnet i sin famn osv i början. Han är en riktig lek-farbror som alltid leker med alla barn när vi samlas och har till och med blivit en favorit bland våra vänners barn!
Mina föräldrar följde med och hämtade dottern och de uppförde sig exemplariskt! De kunde sitta och leka på golvet med dottern men tog inte i famn, matade, bar osv. Tack vare att de var med på resan har nu dottern en särskild relation till sina morföräldrar.
Jag tror att man kan inte informera omgivningen tillräckligt mycket, så den kursen kan nog vara bra även för mostrar, fastrar, kusiner och andra i ens närhet som kommer vara en del i ert liv.
Gick en sådan kurs förra året. Det var nyttigt. Men jag var nästan mer påläst än läraren. Men i gengäld märkte jag att mycket var nytt för övriga deltagare så det beror på hur mycket man läst innan. Men det var ändå bra eftersom man får chansen att lära känna andra blivande föräldrar och prata om gemensamma upplevelser!! Lite skönt efter alla okunniga kollegor och uttråkade vänner (som vill ställa upp men ledsnar).
Vi gick den i höstas i Gbg. Den var bra tycker jag, mycket vet man kanske redan men det kändes viktigt att bli påmind när det började närma sig den stora dagen.
Nu har vi anmält oss!
Tyckte den var jättebra! Vi fick med oss bra information!