• L1984M

Hur lära ta flaskan?

Hej
    Vi har en dotter på snart 4 månader. Om en månad måste jag arbeta två dagar i veckan och pappan måste sköta matningen med nappflaska. Vi har nu prövat ett ge ersättning ett par dagar vid enstaka tillfälle men hon vägrar. Hon blir förbannad och försöker veva bort flaskan så gott hon kan med armarna och biter ihop och spottar ut, hon kan t.o.m. kvälja. Jag har prövat vid ett tillfälle att pumpa ur och försöka ge i flaska men det gick inget bättre.

Det konstiga är att hennes första månad så fick hon ersättning varje dag samtidigt som jag ammade vilket gick utmärkt, hon gillade flaska med ersättning lika mycket som bröstet. Vi använde Dr Brown förut som jag älskade och har nu också köpt MAM och tomme tippee men inget duger...

Vad ska vi göra? Mycket tacksam för tips då detta verkligen måste lösa sig. Jag känner mig jättestressad!

• Svar på tråden Hur lära ta flaskan?
  • Ylwis

finns ju drickskål att testa, fungerar inte det, ja då får ni kanske börja med lite smakportioner.gröt etc om det ska funka att du ska börja jobba.

Mamma till Alvyn 051015, liten i magen BF16/9 2010
  • lovehim

prova doppa flaskan i SÖT saft eller liknande.
    alltså själva "nappen".... brukar funka första gången ,sen när hon fattar vad som e i flaskan tar hon nog den.

:)

Svar på tråden Hur lära ta flaskan?