• Sniik

    Finns det några som ska göra ett syskonförsk nu i aug/sept som vill följas åt?

    Jag fick för snart 2 år en underbar son via ivf. Nu känner vi oss redo att försöka få ett barn till. Vi har 2 embron kvar i frysen. Den 9 aug ska jag till sjukhuset för en genomgång av kroppen och ser allt bra ut så kör de igång med ett FET redan nu i aug. Jag är jättenervös och samtidigt förväntansfull.
    Skulle vara så kul om det finns andra som ska försöka nu snart och som vill hänga på i denna tråd så vi kan peppa varandra :D

  • Svar på tråden Finns det några som ska göra ett syskonförsk nu i aug/sept som vill följas åt?
  • KalleKuling

    Hej!

    Har oxå ett barn som snart fyller 2. Vi har gjort ett syskonförsök (fick inget till frysen efter vårt första barn) i våras, det misslyckades tyvärr. Fick ett ägg till frysen vilket vi håller tummarna för att vi ska få sätta in i början av september.

    Hänger gärna på å peppar .

  • underverket 06

    Hej

    Även jag har en son på snart 2 år. Han blir 2 i nov. Vi gjorde FET i våras som tyvärr misslyckadses. Nu har vi inga frysta ägg kvar, så det blir ett nytt IVF i sep/okt. Vore Kul att följasd åt.

  • KalleKuling

    Idag kom mensen, nu ska vi bara vänta på ägglossningen så får vi se om ägget klarar upptiningen.

  • gruset

    Hej!

    Jag har en son som blir 3 senare i höst, blev till på "naturlig" väg men det tog lång tid och vi hann göra både ivf och frysåterförande. Vi har tre embryon kvar i frysen som vi ska testa med i höst, men jag skjuter på det hela tiden eftersom det känns som en sista livlina. Vill inte gärna göra ett nytt ivf. Så vi ska försöka själva någon gång till sen blir det frysåterförande i okt/nov.
    Sniik: vad är det för genomgång av kroppen de gör? Har inte hört att det skulle vara aktuellt med något sådant hos oss.

  • KalleKuling

    Hallå igen!

    Hur går det för er? Har fått positivt ägglossningstest idag, så nu hoppas jag på att upptinigen kommer gå bra om ett par dagar! ViLL så gärna..... men känner att oddsen hela tiden är emot en.

  • Pajama

    Hej på er! Vi har en son som fyller 2 i oktober. Han kom till via IVF och igår... fick vi tillbaka ett fruset, upptinat embryo! Så jag är på rd 1 nu då. Glad Hoppas hoppas!
    Vi har 2 kvar i frysen, det vi har fått in nu var det första de tinade och det gick bra.
    Det här gjordes i den naturliga äl cykeln.

    Roligt att ha några till i samma situation att prata med!

  • KalleKuling
    Pajama skrev 2010-09-01 13:06:35 följande:
    Hej på er! Vi har en son som fyller 2 i oktober. Han kom till via IVF och igår... fick vi tillbaka ett fruset, upptinat embryo! Så jag är på rd 1 nu då. Glad Hoppas hoppas!
    Vi har 2 kvar i frysen, det vi har fått in nu var det första de tinade och det gick bra.
    Det här gjordes i den naturliga äl cykeln.

    Roligt att ha några till i samma situation att prata med!
    Åh va kul att ni klarade upptiningen, lycka till nu!
  • KalleKuling

    Vi ska sätta in ett imorgon om det lyckas tinas upp. Börjar bli lite nervös!

    Hur funkar det med träning och återförandet? Ska man undvika det samma dag? Tycker alltid läkare säger olika..

  • KalleKuling

    Nu är även jag ruvare! Så nu får man vara lycklig i varje fall någon vecka eller två .

Svar på tråden Finns det några som ska göra ett syskonförsk nu i aug/sept som vill följas åt?