mamaA skrev 2010-08-05 12:16:00 följande:
Var bor du?
Vi har gått på utredning hos Carl-Johan Granqvist på Gallerians läkarmott i Jönköping, mycket bra!!! Har verkligen blivit tagen på allvar och fått bra hjälp tycker jag. han har landstingsavtal så det kostar inte mer än på sjukhuset och högkostnadsskyddet gäller. väntetiden va knappt en månad för tid hos honom, sen tog själva utredningen tills alla svaren haade kommit ca 2 månader. Det togs bla ämnesomsättningen, koagulationsprover, blodstatus, folat, hormonprover.
Efter tre missfall är jag nu gravid i v 14 och får behandling (blodförtunnande sprutor dagligen) för att man i utredningen fann att mitt blod inte koagulerar som det ska, vilket ger ökad risk för blodproppar som kan va orsaken till våra missfall.
Lycka till och ge inte upp!!!
Grattis till din graviditet! Hoppas verkligen att det går bra hela vägen för dig denna gång!
Jag bor i Östersund. Vi påbörjade en utredning på sjukhuset efter 3:e missfallet. Då tog de först olika blodprover men de visade inget fel. Jag frågade om bla. trombyl, progesteron osv men de sa bara att det finns inget statistiskt bevisat att det hjälper och eftersom de inte hittade några fel så ville de inte ge något sådant.
Eftersom jag är 35 år känner vi att vi inte har all tid i världen på oss att försöka. Därför fortsatte vi våra försök under utredningen och jag blev gravid igen direkt. Jag har alltid blivit gravid lätt men det hjälper ju inte om det blir missfall varje gång. Iallafall så blev läkaren nästan sur när jag sa att jag vara gravid igen och sa " jaha nu kan vi ju inte fortsätta med utredningen och göra undersökningar när du är gravid. "
Hur som helst så blev det missfall den här 4:e gången också. Men nu har vi iallafall fått en tid på sjukhuset för att fortsätta utredningen och undersöka livmodern osv. Får väl se om det visar något. Kommer att kontakta en privat klinik också för det känns som att de tar det mer på allvar och gör fler tester, eller iallafall är beredda att testa med olika mediciner.
Soa123 skrev 2010-08-06 20:48:30 följande:
Hej! Jag är i liknande situation som du, har just nu mitt fjärde missfall och känner också att jag inte riktigt får den hjälp jag vill, funderar på att gå privat. Så jag har tyvärr inget svar att ge dig mer än att jag hoppas på att någon annan har tips och önskar dig lycka till.
Jag lider med dig och förstår hur det känns. Det finns ingen jag känner som har upplevt samma sak som man kan prata med. För någon som aldrig upplevt ett missfall går det aldrig att föreställa sig hur det känns. Har man dessutom gått igenom det 4 gånger känns det som att man är onormal. Så har jag känt iallafall, som att det kanske inte är meningen att jag ska få bli förälder. Därför är det skönt att få skriva av sig här och se att det finns andra som faktiskt förstår och går igenom samma sak. Sök dig till en privatklinik du också så kan vi följas åt och se hur det går. Jag önskar dig all lycka till och hoppas att det känns lite bättre snart!