• livet från ljusa sidan

Varför blir det hål i tröjorna på magen?????

Ärligt talat nu blir jag helt skogstokig!! Nästan alla mina t-shirts och linnen har hål på sig på magen...små hål och det finns oftast bara ett!

Nu har på mig ett linne som är tvättat en gång och det är hål!

Jag köper mina kläder på vanliga ställen som hm, lindex och gina..... Inga märkeskläder men det borde väl inte spela någon roll?

Någon som har något svar på varför det blir så, vet att jag inte är ensam men nu får det bli ett slut på detta! 

• Svar på tråden Varför blir det hål i tröjorna på magen?????
  • ThePointOfItAll

Har samma problem, har fattat att det måste vara dragkedjor som förstör topparna/klänningarna för det är alltid på samma ställe. Skitstörande, jag försöker vara försiktig när jag drar upp dragkedjan på jackan/jeansen men uppenbarligen inte tillräckligt.

• Jempa L

Knappen eller bältesspännet på byxorna som skaver hål..?

Storskrutt nov-05, Lillskrutt 9 mars-08.
  • nostalgi

Du har väl inte möjligen en piersing i navlen?Solig Min son har det, och han har samma problem.....

• Peaches74

Bältet kan skava små hål där framme.

• Mymlan80

Kissekatter som gärna vilar på mattes mage?

Du  bär barn i famnen ofta? Eller bär på nåt annat som kan fastna i tyget?

Jag har också problem med hål på tröjorna, jätteirriterande!

Välkommen Liten 091203
  • nostalgi

Har ni kanske fått besök av ett litet gäng mal? De brukar göra små hål i kläder?

Har du kanske några älskningsjeans med en metallknapp som är lite "trasig" i kanten??

• livet från ljusa sidan

No cats, har en fyramånaders som jag bär på men han har ju typ bara mjukiskläder....

Jag fick förklaringen en gång att det handlar om torktumlingen i tvättmaskinen och att tyget sugs ut genom hålen och slits..... men varför bara på magen isf????

Ni som har samma problem, är det samma på dyrare plagg?? 

• greeneyes

För mig är det samma sak.
    Min teori är att man (medvetet eller omedvetet) går och drar ner tröjan, och att det är där man håller. Till slut blir den sliten på nåt specifikt ställe antar jag... Men som sagt var bara en hypotes

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
Svar på tråden Varför blir det hål i tröjorna på magen?????