Dålig planering och fula knep av skolan
Mitt barn går i en skola som håller på och byter lokaler just nu. Detta var lite halvdant skött redan från början, information till barn och föräldrar var sparsam och kom ut sent.
Fritids har varit stängt i juli och öppnade idag. Två dagar innan jag började min semester ringde personalen och frågade om mitt barn kunde vara hemma första dagen efter semestern, då flytten skulle ske. Tycker iofs att det var kort varsel, men sa ok, allt för mitt barns bästa.
Idag ringer de och frågar om barnet kan vara hemma hela veckan för de har fortfarande inte fått dit några grejer och stället ser ut som en byggarbetsplats och det kommer att ta hela veckan. Jag frågar hur de kan garantera att barnen har det bra, personalen svarar att barnen får vara ute, om det regnar får de gå in i en tom lokal.
Till saken hör att jag var vid skolan i helgen och det ligger fullt med byggmaterial och krossat glas på hela skolgården och inga lekställningar finns där heller.
Jag tycker egentligen inte att det är ok att ha mitt barn där under dessa förutsättningar. Men jag vet heller inte vad jag ska göra annars. Min semester är slut, jag måste jobba, har ingen annan som kan ta barnet heller.
För det första undrar jag om skolan ens FÅR göra så här? (Okej om de hade sagt till i god tid att i år stänger fritids 5 veckor för att de behöver en flyttvecka, då hade man kunnat planera annorlunda.) Det känns som utpressning - jag vet att mitt barn hamnar i en usel miljö, och alternativet är att hålla det hemma.
Sedan undrar jag hur ni hade gjort - hade ni skickat barnet till fritids eller vad hade ni gjort?