Missar min dotter mycket 1a terminen om vi åker bort en v?
Min dotter börjar skolan i höst. Är sååå sugna på att åka till Kanariöarna en vecka i nov. Hur funkar det med skolan tro?
Min dotter börjar skolan i höst. Är sååå sugna på att åka till Kanariöarna en vecka i nov. Hur funkar det med skolan tro?
Det är mycket rutiner och sådant som ska läras in i år 1 men att ta ledigt såpass långt in i terminen borde inte vara någon fara.
Åk under höstlovet? Börjar väl i slutet av okt...
En vecka missar man saker men det går alltid att ta igen. Man kan ju vara sjuk en vecka.
Säg till läraren så fort ni har bokat biljetterna så kanske ni kan göra vissa uppgifter i förväg eller efter..
Höstlovet är ju där i krokarna, kolla upp redan nu vilken vecka det är och boka resan då så är problemen lösta!
Annars kommer du säkert att få ledigt för din dottern om du söker det en annan vecka, men antagligen så kommer läraren att skicka med uppgifter som ska göras under frånvaron. Och det är ju inte så kul att sitta vid poolkanten och öva tiokompisar eller lästräna.
Det borde inte vara några problem.
Planera in resan under höstlovet vecka 44 så missar hon ingenting..
En vecka missar man inte mycket på. En resa med familjen kan vara värd så mycket mer.
(vi ska åka i väg tre veckor)
Är lärare. Och säger: ÅK! och ha det så trevligt!
Det borde inte vara problem! Man kan ju råka vara sjuk en vecka också... eller längre till och med! Vår äldste son har brukat få ledigt från skolan för att åka utomlands och då har han i gengäld fått med sig lite läxor samt fått göra en bok om resan (med bilder och text).
planera in resveckan vecka 44, då har tösen novemberlov o missar inget :)
Är också lärare: ÅK! och ha det så trevligt
En veckas upplevelse i ett annat land tillsammans med föräldrar - flyga, annat språk, annan miljö, klimat, kultur, människor etc. Det är ju inte direkt som om hon inte lär sig/upplever något .