• Ruggugglan

Kan man hyra bilbarnstol?

Sonen är snart 7 månader gammal och vi har hyrt babyskydd från Babyproffsen fram till början av september. Vi har alla försäkringar utom sonens (trygg hansa) och har hört att man kan hyra bilbarnstol därifrån. Stämmer det?

Jag har letat på dera sida men hittar bara information om att man kan få rabatt på bilbarnstol om man har en dle försäkringar. Men frågan är om jag kan få rabatten eftersom sonen är försäkrad hos Trygg Hansa.

Kan jag hyra bilbarnstol någon annanstans?

• Svar på tråden Kan man hyra bilbarnstol?
  • LyckligaGatan

Vi hyr via If. Det kostar olika beroende på om man är kund, Plus-kund eller inte har ngn försäkring hos dem alls.

• Delfinis

man kan hyra via trafikverket eller vad det heter.Finns i allafall i Göteborg, vet inte var du är i från.
    Det är där jag skall hyra till våran bebis när den kommer.De har säkra bilbarnstolar och är billiga också.....
    Man kan hyra i 1 år....

• jensten

Även Länsförsäkringar och Folksam har ju bilskydd/stolar de hyr ut om man är kund.
    Du får ringa och höra vilka regler som gäller, hos vissa krävs bara någon form av försäkring har jag för mig.
    Lycka till!  

♥ Noa 991028 ♥ Stella 041226 ♥ Anton 100726 ♥
  • Ruggugglan

Vi är kund hos Folksam. Jag såg att mna kan få rabatt på stol om man har vissa försäkringar. Men ska ringa och höra om de hyr ut fortfarande. Hittade inget om det på deras sida.

Givetvis är sonen försäkrad i TryggHansa, så jag hoppas inte de kinkar pga det.

Svar på tråden Kan man hyra bilbarnstol?