• Anonym (Hemmafrun)

Jag en hemmafru :-)

Jag älskar livet jag lever.
    Att vara hemmafru. Ta hand om hemmet och min familj på heltid.
    Vi har råd att ge barnen allt dom behöver och behöver inte vända på varje krona.
    Skulle du vilja vara hemmafru?
    Vad anser man om hemmafruar i dagens samhälle?

• Svar på tråden Jag en hemmafru :-)
  • Anonym

Vad härligt!
    Ja jag hade gärna varit "hemmafru", ordet låter lite negativt men det är verkligen ett privilegium!

• Anonym (Hemmafrun)
    Anonym skrev 2010-08-01 10:25:39 följande:
    Vad härligt!
    Ja jag hade gärna varit "hemmafru", ordet låter lite negativt men det är verkligen ett privilegium!
    Underbart med fler som vill men synd att du inte är det
  • Anonym

Jag är oxå hemmafru men har barnen på dagis 15 tim i veckan ändå..för lite fritid!!

• Anonym (Hemmafrun)
    Anonym skrev 2010-08-01 10:27:23 följande:
    Jag är oxå hemmafru men har barnen på dagis 15 tim i veckan ändå..för lite fritid!!
    Det har jag också för barnens skull. Att vara med i gemenskapen. Det är viktigt.
  • Anonym

Skulle kunna tänka mig att vara hemmafru om vi hade väldigt gott om pengar. Om vi hade råd att bo som vi vill, köpa vad vi vill, utan skulder (förutom kanske ett mindre bolån), råd att resa vart och när vi vill osv.

• Anonym

Jag hade absolut kunna tänkt mig att vara hemmafru. Har inga barn just nu. Men tycker om allt annat med hemmet, städa, laga mat, dona osv.

Kan som sagt låta lite konstigt i andras ögon,har ett jätte bra jobb, med bra lön & karriärmöjligheter. Men hemmafru vore något;)

Enda jag tycker är att man ska skriva papper innan med sin man. Självklart vill man inte se framför sig att man lämnar varandra någon dag, men jag tycker man ska ha med det i beräkningen när man tänker på sin framtid. Dvs bör man vara gift + att man ska ha ett pensionskonto som mannen betalar in på. Att man är hemma gynnar ju mannen, så då måste han betala in bla de pengarna.
    Kan låta som tråkiga saker att tänka på, men det har ju inte hänt få gånger som en man lämnar sin kvinna för någon annan... & många gånger hör man att detta är saker ,man inte tänkt på.

• Anonym (Nej)

Nej, jag skulle inte vilja vara hemmafru. Det är nog för att jag älskar mitt jobb, att få utvecklas som vuxen människa inom ett professionellt område. Jag har absolut inget emot de kvinnor/män som väljer att stanna hemma, det är deras val, men jag vet att jag inte trivts med det livet.

Jag ser hellre att jag och maken delar på ansvaret för hemmet och familjen och möjliggör för båda att utvecklas även utanför familjen.

• Kofttanten

Jag skulle ha supertråkigt som hemmafru. Ogillar det mesta av hushållsarbete. Jobbar hellre lite mer så vi kan ha nån som städar hos oss.

• Anonym

Jag är också hemmafru och avskyr det. Är väl inte så hemkär av mig.

Längtar tills jag kan börja jobba igen! Tyvärr bor jag i ett land där det inte lönar sig för mig att jobba förrän barnen börjar skolan.

• Anonym (mamma)

Jag är också hemmafru.

Har varit det i snart åtta år, och trivs som fiksen i vattnet!

Vi har fyra barn på 18år, 15år, 5år, 0ch 2år.
    Dom två små går på dagis.

Vi har även städhjälp som kommer tre timmar varje vecka, hjälper oss med städning, strykning mm.

Svar på tråden Jag en hemmafru :-)