MissEllie skrev 2010-07-31 23:04:13 följande:
Jag vill inte heller föda vaginalt och jag har medicinska skäl (reumatism) men ändå så håller de nu på i vecka 34 och velar fram och tillbaks, BM säger en sak, reumatologen en sak och gynekologen en annan.
Grattis

Måste då fråga, hur la du fram det? Har tagit upp detta redan på inskrivningen jag också och nu känner jag att det börjar bli dags med ett beslut...
Tack

Det var helt underbart att kunna njuta av graviditeten de sista 2 veckorna (snittades 1 vecka innan beräknat) Jag var HELT säker på att jag inte ville föda vaginalt, det bestämde jag efter att jag fött min dotter vaginalt i aug -07. Jag sa som det var till bm på mvc, hon ställde massa frågot, jag började böla, bölar ej så ofta och då fattade hon väl att det var något jag behövde prata med någon om. Hon skickade remiss till spec mvc i ystad eftersom jag ville snittas i ystad. Fick samtala med en läkare 2 ggr (hade skrivit ett utförligt brev som han ej ens läst) o sen ringde han mig hem o nekade mig...Då tänkte jag att nu får jag gå vidare, ringde en kurator kopplad till KK i Malmö o pratade med henne en gång samt spec bm på KK Malmö. INGEN trodde att jag skulle få det beviljat utan de ville att jag skulle förbereda mig på en vaginal förlossning. (ALDRIG I LIVET!) Kuratorn var isf den bästa att prata med, hon tog mig mest på allvar. Slutligen fick jag träffa en läkare (eller 2 för han hade en yngre kollega med sig) Jag hade även här förberett med mitt brev som jag skrivit om (de hade läst det

) och ahde hälso- och sjukvårdslagen + en kopia av brevet med mig. Jag var sjukt nervös! Det första de sa var " Vi har läst ditt brev.....men vi förstår dig inte...du har ju fött 2 barn och det har ju gått bra" Shit tänkte jag, nu krossar de mig! Jag var jättebestämt, sa samma saker hela tiden att det ej var ett alternativ för mig, att jag hade men kvar (ej sant) o att jag hade svårt att ta till mig barnen efter förlossningarna pga smärtan (ej sant) Fått höra att de går mkt på sånt. Speciallt om man har men kvar eller psykisk ohälsa....Efter 10 min lyfte han luren o bokade in ett datum!!
Om du verkligen vill snittas, stå på dig och vackla ej. Var bestämd!! Lycka till