• VirrigaVerna

"Glöm mig inte jag är så rädd för att dö"

"Glöm mig inte jag är så rädd för att dö" är Sakineh Mohammadi Asthinis hälsning till oss alla!

Sakineh väntar just nu på att den dödsdom som finns emot henne ska verkställas och det kan ske när som helst.
    Hennes brott?
    Hon erkände otrohet efter 99 piskrapp och ska därför stenas till döds.

Det är ren barbari att kvinnor stenas till döds år 2010 och alla borde reagera.

Hennes advokat har fått fly landet och i ett försök att få honom att återvända har man istället fängslat hans fru.

Vad anser ni om denna form av dödsstraff?

www.aftonbladet.se/nyheter/article7551143.ab
    Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • Svar på tråden "Glöm mig inte jag är så rädd för att dö"
  • Eisa

Jag har hört om det där ett tag och det är så hemskt så hemskt så hemskt. Vad fan ska man göra??

• Bedan

Det är svårt att anse annat än att det är barbariskt och helt sinnessjukt. Ibland undrar jag om inte världen är full av människor som använder religion som ursäkt för att kunna utöva sin lust för sadism. Själv hade jag antagligen efter 99 piskrapp erkänt att jag var en manlig rosa elefant på besök från yttre rymden!

• Här och nu

Sjukt! Vad har människorna bakom detta i huvet?

• Lillsnufflan

Nej, vi får inte glömma bort henne. I samma ögonblick som omvärlden glömmer henne kommer avrättningen antagligen att sättas i verket. Den blev ju uppskjuten pga. omgivningens protester. Och jag blir så upprörd när människor utsätts för tortyr för att förmås erkänna brott och när regimen fängslar anhöriga för att påverka advokater... ja, då saknar jag ord att uttrycka min förtvivlan.

• Stårschan

Den typen av rättsystem får mig att själv bli en barbar. Jag vill utrota hela det samhället, så att det faller i glömska! Fängsla en kvinna för att komma åt en man som haft kurage nog att i domstol försvara en kvinna som inte gjort mer skada än att såra någons självkänsla! Jag saknar inte ord, men de ord jag skulle vilja använda skulle få mig att låta som Adolf Hitler, så jag låter bli.

Utan tvivel är man inte klok - Tage Danielsson
  • Här och nu

Nu tror jag inte på Gud längre, men man skulle försöka ändå att be honom ta hem henne i sömnen innan jävlarna sätter sina planer i verket.

• VirrigaVerna
    Eisa skrev 2010-07-31 12:40:27 följande:
    Jag har hört om det där ett tag och det är så hemskt så hemskt så hemskt. Vad fan ska man göra??
    Det är så hemskt och via Amnesty finns det möjligheter att skicka mejl till bl.a. Irans ambassad. Det här berör mig väldigt
  • VirrigaVerna
    Bedan skrev 2010-07-31 12:42:00 följande:
    Det är svårt att anse annat än att det är barbariskt och helt sinnessjukt. Ibland undrar jag om inte världen är full av människor som använder religion som ursäkt för att kunna utöva sin lust för sadism. Själv hade jag antagligen efter 99 piskrapp erkänt att jag var en manlig rosa elefant på besök från yttre rymden!
    Det är inget annat än sinnessjukt att den här formen av dödsstraff existerar 2010 och det känns som om man förflyttas tillbaka till medeltiden. Vem skulle inte erkänna för att få ett slut på tortyren?
  • VirrigaVerna
    Här och nu skrev 2010-07-31 12:42:48 följande:

Sjukt! Vad har människorna bakom detta i huvet?

Makt och kontroll är en av grundstenarna i en sådan lagstiftning. Det är i vartfall vad jag tror.
  • Här och nu

Visserligen är inte USA världens storebror, men det var ju lyckat att ockupera Irak för att få slut på våldet, så de kunde gott gå in i Iran för detta också.

Svar på tråden "Glöm mig inte jag är så rädd för att dö"