Hur gjorde du för att komma över ditt ex?
Jag arbetar fortfarande med att komma över mitt ex som dumpade mig i vintras och det är som en tangodans, två steg bak och ett fram. Det är första gången i mitt liv som jag har blivit dumpad. Vi stod inför husköp och hon bedyrade sin kärlek, veckan efter gör hon slut. Nu har det gått 6 månader och jag kontaktade henne förra helgen för att få svar på mina frågor som smärtar mig hela tiden. Jag fick samma kryptiska svar som i vintras och inget konkret om att "jag älskar dig inte", däremot fick jag höra det på ett annat vis som chockade mig...hon hade träffat en ny två månader efter att hon hade brutit upp med mig och de var nu inne på sin fjärde månad tillsammans. Hon sade att hon mådde bra och att vi aldrig funkade tillsammans. Jag höll mig lugn och tackade för att hon besvarat mina frågor och lyckönskade henne i sin nya relation.
Jag går fortfarande och tänker på henne och att jag nu, 37 år gammal kommer ha ännu svårare att få uppleva kärleken igen. Mitt ex och jag hade en romans på ca 1 år men jag, som har väldigt svårt att fästa mig vid andra personer, blev störtförälskad och kände för första gången i mitt vuxna liv att här är kvinnan som jag vill skaffa barn med (det ville jag inte med min sons mamma, fast han är det bästa som hänt mig men det är en annan historia), gifta mig med och leva resten av mitt liv med. Omständigheter under vår tid tillsammans och med olika värderingskonflikter (hon ångrar sig att hon inte lämnade mig när jag precis gick in i väggen i fjol samt att hon hade svårt att acceptera förutsättningarna med att jag hade barn).
jag går sedan i vintras i coaching för att komma vidare, har läst en hel del böcker och lärt mig om min självkänsla och bearbetar min sorg med olika handlingar men det smärtar fortfarande. I natt har jag inte sovit en enda sekund och i natt åker jag på semester helt ensam för första gången i mitt liv. Jag känner mig som en looser som inte lyckas behålla den som jag älskar och börjar starkt tvivla på kärleken igen, även om jag peppar mig varje dag med att det kommer att bli bättre mm.
Hur lång tid tog det för dig att komma över ett ex? Gjorde du något speciellt? Hur reagerade du när du såg ditt ex med andra?
Det gör så ont inombords och jag vet inte mer vad jag skall göra.