• Anonym

Någon mer som får ångest inför att börja jobba efter semestern?

Hej på er,

Är det någon mer som börjar känna på den smygande lilla ångestkänslan av att semestern snart är slut ( jag börjar arbeta på måndag igen ) och att det är dags att börja återgå till arbetet igen?

Kan inte hjälpa att jag känner såhär. Känns jobbigt. Jag är rätt så ny på mitt jobb, bara arbetat där i snart 3 månader och jag gillar jobbet men kan ändå inte låta bli att känna mig stressad och vill-inte-känslan...dels har det väl med att man brukar känna så när man haft semester plus att jag fortfarande är ny i rollen och känner inte mig hundra bekväm ännu. Många nya arbetskamrater, nya arbetsuppgifter, mkt nytt som gör att man känner sig osäker och stel....

Antar att man kommer in i det snabbt o att den jobbiga efter semestern känslan försvinner om några veckor. Man kommer väl vara segstartad oxå I guess...

• Svar på tråden Någon mer som får ångest inför att börja jobba efter semestern?
  • Anonym (Precis)

Kunde varit mitt inlägg. Börjar också arbeta på måndag och har varit anställd sen maj. Känner exakt likadant. Du är inte ensam...

• Anonym
    Anonym (Precis) skrev 2010-07-30 23:18:04 följande:
    Kunde varit mitt inlägg. Börjar också arbeta på måndag och har varit anställd sen maj. Känner exakt likadant. Du är inte ensam...
    Skönt att man inte e ensam....

Känns väldigt motigt inför måndagen. Men men....ska förbered mig i helgen både mentalt samt få städat hemma osv så man inte "ligger efter".
    Misstänker att det kommer bli en tuff tid nu närmaste tiden när alla kommer tillbaka från semester o allt rullar igång....
  • Anonym

Jodå här har ni en till Suck
    Jag är inte ny på mitt arbete dock men har varit sjukskriven en längre tid och hann arbeta 5 månader innan semestern... Kändes som jag precis kommit in i gängorna med allt igen och nu ska man "börja om"... Nä inte riktigt kanske men ångest har jag som f*n Vet att jag kommer arbeta med många vikarier när jag är tillbaka också och det stressar mig också... Ändå vet jag att vi har kanonvikarier, suck känner mig hopplös

Men man har inget val, bara att bita i det sura äpplet... På måndag kl 06.45 är semetsern slut för min del

• Anonym

Förstår precis Har själv bara haft en vecka semester Känner som om jag aldrig vill gå tillbaka till jobbet Jag jobbar på ett äldreboende och det känns som att vara i ett fängelse för det är så jobbigt.Fasar för när semestern är slut Då vet jag att jag kommer att få verklig ångest Nej Du är verkligen inte ensam om att känna så här

Svar på tråden Någon mer som får ångest inför att börja jobba efter semestern?