• äppelmos

britax hi-way?

kan man använda dem från födseln? det står 0-25 kg....
    har man den bakåtvänd? 

• Svar på tråden britax hi-way?
  • MissLillan

Hej... Vi har dem till våra barn. Har inte ens haft tanken att det skulle gå att sätta en nyfödd i dem( det står ju på deras hemsida från nyfödd), enligt mitt tycke så har man först ett babyskydd och sen den stolen från att barnet är kanske 8 månader. Barnet sitter alldeles för upprätt i en hi-way för att kunna sitta i den från födseln så det är konstigt att de skriver så! Den går bara att ha bakåtvänd! 

• mullzack

våra barn har användt den från ca 3 månader. Men jag rekommenderar inte den från födseln. Det går att hyra babyskydd om man inte vill köpa en för så få månader.

Julia 05 Kevin 07
  • mullzack

Just det glömde svara på fråga 2. Hi wayen är endast bakåtvänd. Den får man inte ha framåt

Julia 05 Kevin 07
  • anyXX

Nja skulle inte haft den till nyfödd. Vår dotter fick den från ca 8 månader och sonen ska få den när han är ungefär lika gammal. Han är 4 mån nu och jag vill inte sätta honom i den än, tycker den är bättre när de kan sitta.

Iris 080308 & Nils 100319
  • Joico

Hi-wayen är som sagt enbart bakåtvänd, får inte användas framåt. Finns en del andra stolar som är godkända både bakåtvänt och framåtvänt men de är inte att rekommendera att använda dom framåtvänt utan endast bakåtvänt.

De stämmer att den är godkänd från 0-25kg  vilket innebär att man kan använda den från födseln, men det är att föredra att använda ett babyskydd först ändå

Svar på tråden britax hi-way?